EP 16

De ce un graphic designer trebuie să învețe strategie de brand

Strategia de brand crește calitatea colaborărilor tale. Atunci când lucrezi în baza unei strategii, înțelegi brandul și știi exact ce ai de făcut.
Ascultă podcastul și aici:
Ascultă podcastul pe iTunesAscultă podcastul pe Spotify

Rezumatul episodului

Strategia de brand te ajută să evoluezi atât ca designer, cât și ca om.

Atunci când lucrezi în baza unei strategii, duci colaborările la următorul nivel pentru că știi exact ce ai de făcut. Ai mai mult timp pentru a te concentra pe partea creativă, iar calitatea designului tău crește.

O mentalitate strategică te ajută să înțelegi obiectivul clientului și să găsești cea mai bună soluție pentru problema clientului.

În acest episod povestesc despre primul meu contact cu ideea de strategie de brand și cum am învățat pe parcurs să lucrez în baza ei. Îți prezint cele 12 arhetipuri de personalități ale brandului și îți dau o serie de motive mișto pentru care să începi să explorezi mai mult această nișă.

Idei principale

1. Strategia de brand înseamnă să identifici și să înțelegi obiectivul clientului, iar mai apoi să găsești modalitatea prin care îl atingi.

2. Atunci când lucrezi în baza unei strategii de brand știi exact ce ai de făcut. În plus, observi îmbunătățiri la calitatea designului tău.

3. O strategie de brand te ajută să comunici cât mai clar cu clienții și încetezi să mai ai dubii în privința deciziilor pe care le iau.

4. Pe cât de multe agenții, pe atât de multe strategii. Majoritatea strategilor ajung să își creeze propia metodologie.

5. Personalitatea brandului cade în vizorul a 12 arhetipuri: Protectorul, Conducătorul, Creatorul, Inocentul, Înțeleptul, Exploratorul, Rebelul, Magicianul, Eroul, Amantul, Glumețul și Omul de rând. (conform lui Carl Jung)

6. Dacă ai un simț puternic al empatiei, îți va fi foarte ușor să înțelegi personalitatea brandului.

7. Strategia de brand nu se învață de pe o zi pe alta. Poți să zici că e un lifestyle. Trebuie să o practici în fiecare zi.

8. Poți să faci design fără strategie? Claros. Dar lipsa unui plan te face să ratezi anumite oportunități.

9. Obiectivul este să creezi ceva sustenabil și să rezolvi o problemă reală a clientului. Strategia de brand te ajută să îndeplinești acest obiectiv.

10. Mulți designeri lucrează în baza unei strategii fără să știe. Fiecare dintre noi avem propriile metodologii.

11. În plus, hai să o zicem pe aia dreaptă: ești plătit pentru ideile tale.

Cele mai ascultate

Librăria cu episoade

Abonează-te la newsletter

E despre inspirație și cum să gândești dincolo de design. Îl primești în fiecare săptămână.