EP 10

Mark Repa. Fost barman, actual graphic designer

Mark Repa împărtășește cu noi începuturile sale în design, ce îl motivează și ce ar vrea să îmbunătățească în viața creativă.
Ascultă podcastul și aici:
Ascultă podcastul pe iTunesAscultă podcastul pe Spotify

Rezumatul episodului

Episodul ăsta este despre Markison, coleg, prieten și camarad într’ale designului.

Mark este un om cu o minte deschisă, care dintotdeauna a avut o înclinație spre comunicarea vizuală. În prezent este graphic designer și ilustrator și ghici ce, își pornește propriul brand de clothing denumit Aberant, venit din subcultura urbană și încadrat în stilul stradal.

Dacă vrei să cunoști un om care face ce face pentru că asta simte și care are o viziune mișto atât despre viață, cât și despre ce înseamnă să fii designer, dă un click pe Play.

Subiecte

  1. Mark este un graphic designer și ilustrator maramureșan, un om deschis și cu o generozitate ieșită din cale de afară, care de la barman a ales să se aventureze pe drumul desginului.
  2. Povestim despre începuturile lui Mark în design, despre ce îl face să apase pedala creativității, dar și despre obiceiurile și skillurile pe care vrea să le îmbunătățească.
  3. Poveștile cu Mark sunt întotdeauna o delectare, are o filosofie naturală despre viață și reușește să îți dea un inside cât se poate de familiar din interiorul vieții de designer.

Idei principale

  1. Designul e o bestie, arhitectura este un proces mai calculat. În design nu îți spune nimeni care sunt pașii prin care trebuie să treci.
  2. Dacă ați făcut liceul de artă și vreți să faceți facultatea de design, do not do it, zice Mark. Mare parte din lucrurile pe care le știe despre design le-a învățat de pe net, de la oameni care fac content super mișto, precum The Futur.
  3. Primul logo design al lui Mark a fost un request de la un prieten, nimic fictiv. A accesat 99designs, iar în primele sale câteva luni de logo designer a câștigat 320$, care la vremea aia erau ceva bănuți, cam cât jumat’ de salariu. Inevitabil, aventura sa în design l-a dus în punctul în care a făcut logouri și identități vizuale fictive.
  4. Designerul ar trebui să fie o persoană care înțelege mult mai bine mecanismele de business, asemeni unui consultant. E o chestie să faci un logo tras din 3 linii și să oferi niște reguli de folosință, și altă chestie e să te pui în pielea clientului și să te gândești ce ar funcționa cel mai bine pentru el.
  5. Noi, designerii, ne imaginăm de dinainte chestii, duse până în pânzele albe: cum o să arate logoul ăla printat, cum o să arate pe produsul din mâna clientului etc.
  6. Trebuie să îți aduci întotdeauna aminte că scopul pentru care lumea te angajează pe tine ca profesionist este să execuți o treabă până la capăt bazată pe proiect, nu pe sentimentele tale pe care le ai față de domeniul/proiectul respectiv. Trebuie să rămâi obiectiv și you have to take a step back.
  7. Chiar dacă ești foarte bun în ceea ce faci, nu trebuie să devii arogant. Modestia te pune la locul tău, dar în același timp trebuie să fii încrezător, fără să o dai pe aroganțe. E vorba despre echilibru.
  8. Noi, oamenii, funcționăm pe un soi de reward system. Atunci când realizezi anumite milestones pe care ți le-ai propus, meriți să te răsfeți cu o mică recompensă (gen o zi liberă, sau ce îți place ție). E o strategie psihologică benefică și, again, o meriți.
  9. Mark simte că printre obiceiurile benefice pe care ar trebui să le reimplementeze în rutina sa sunt cititul și să își îmbunătățească skillurile de comunicare cu oamenii (including clienții).
  10. Povestea Aberant provine din tinerețile lui Mark de pe când era în liceu și îi plăcea să deseneze chestii out of the place, încadrate în stilul stradal, dar nu a avut ocazia să le creeze atunci. Vrea să creeze produse nișate pe o anumită categorie de oameni, nu neapărat adresate tuturor.
  11. Nu banii trebuie să fie focusul, ci mesajul pe care îl transmiți și impactul pe care îl are.
  12. Aberant este un brand de clothing venit din subcultura urbană, a descoperit o gamă larga de probleme pe care trebuie să le rezolve cumva, gen cum să ai o comunicare sănătoasă și benefică cu un printer.
  13. Prin LDD Mark a cunoscut niște oameni super faini care sunt dispuși să îl ajute în creearea acestui brand.
  14. Dacă vrei să faci ceea ce face Mark, trebuie să începi prin a-ți privi în propriul suflet.
  15. Indiferent că ești freelancer, indiferent că lucrezi într-o agenție, indiferent că ești ”capo de tutti capi de designers”, mereu va trebui să înveți. Vorba aia, ”Designerii nu se pensionează niciodată, ei mor”.

Urmărește-l pe Mark aici:

Facebook – https://www.facebook.com/icosaedru

Instagram – https://www.instagram.com/icosaedru_design/

Cele mai ascultate