În acest episod povestesc cu Dalibor despre eșec și frica de a greși. Am fost învățați de mici că nu e ok să greșim, dar cum altfel am putea să învățăm cu adevărat? Greșelile ne pun în situația de a fi sinceri cu noi înșine în primul rând, de a învăța ce este asumarea, responsabilitatea și de a găsi noi soluții și alternative pentru problemele cu care ne confruntăm.
Nu știu cum ești tu, dar dacă e să fac o retrospectivă a vieții mele, majoritatea lecțiilor pe care le memorez chiar și acum până în cel mai mic detaliu sunt cele în care am dat-o în bară și a trebuit să o dreg. 😬
Idei principale:
- Să greșim este un lucru natural, parte a procesului de învățare și creștere. Cu toate acestea, societatea și mediul în care trăim ne-a format astfel încât să fim foarte reticenți când vine vorba de a greși. Fie ne certau părinții, fie eram pedepsiți cu note mici la școală, chiar și la facultate ești penalizat pentru orice greșeală.
- Mulți oameni la început de drum în cariera lor profesională nu știu cât este de benefic să greșești (evident, nu pe banii clientului).
- Sinceritatea, transparența și curajul de a-ți susține munca este esențială pentru a evita diverse eșecuri care pot să apară în colaborările cu clienții.
- Atunci când vrei să ai o discuție dificilă cu cineva, dacă nu vrei să o faci să se simtă acuzată, poți să începi conversația cu ”Simt că…”.
- Atunci când greșești într-o colaborare cu un client, dacă vrei să salvezi relația cu acesta, este important să fii sincer, să îți asumi responsabilitatea și să fii deschis la a găsi soluții.
- Suma experiențelor negative pe care le avem, ne pot arăta red-flags în noile colaborări pe care le avem.
- Se va întâmpla negreșit să greșești. Important este să înveți să nu dai vina pe alții și să înveți din greșeala ta.