Time management: cum să lucrezi eficient atunci când ai deadline-uri

Autor:
Tiffany Szekely

Un articol despre time management și despre cum să lucrezi eficient atunci când ești aproape de deadline.

Uite o întrebare apăsătoare: Tu ce faci când vine DEADLINE-ul?

Am citit de curând un articol despre stresul cauzat de deadline-uri și lucrul care mi s-a părut cel mai mișto este faptul că există o terminologie în germană pentru toată starea asta, și anume: Torschlusspanik care înseamnă ”gate-shut panic”. Basically o frică de prin Evul Mediu care consta în a nu reuși să ajungi în siguranță la castel înainte de venirea nopții. Cam ca panica aia pe care poate mulți dintre noi am simțit-o urmărind Game Of Thrones și îl mai vedeam pe câte unul în afara zidului.

Mi s-a părut ușor amuzantă conexiunea dintre o frică pentru acest lucru fundamental, supraviețuirea, și stresul cauzat de deadline-uri (care ce-i drept nu ne omoară, da’ ne fură sufletele).

Dar hai să o luăm cu începutul.

Ce este un deadline?

Basically, deadline-ul este termenul limită pentru terminarea unui proiect sau a unui task.

Ce faci atunci când ai probleme cu time managementul și nu te ții de deadline-uri?

Poate că la un moment dat ai lăsat o chestie importantă pe care trebuia să o faci pe ultima sută de metri. Și poate că în acea ultimă sută de metri ai început să te lupți să termini chestia aia. Și poate ți-e cunoscut și feelingul de pa și pusi somn, bunvenit panică!

Time management - atunci când mai ai 1h până la deadline:

Ei bine, dacă ești în zona roșie și mai ai literally 1h la dispoziție:

  • Gândește-te la ora aceea altfel. De exemplu, poți să vezi ora ca fiind 60 de minute. Niște cercetători (britanici probabil) au descoperit că dacă te gândești la o oră ca fiind 60 de minute, ora pare mai lungă, te simți mai productiv, iar subiectul poate să ți se pară mai interesant.
  • Fă un pas înapoi pentru a avea o privire de ansamblu. Sintetizează-ți taskurile și fă-le pe cele mai importante. Pareto, you da man!
  • Dacă chiar ești super panicat, ia-ți o scurtă pauză de respiro. Respirația face minuni și nu tre să fii yoghin ca să te folosești de tehnica asta. Inspiră adânc și expiră încet. Îți aerisești creierul și tot mirosul de ”I am screwed, I cannot finish this” o să iasă afară și o briză proaspătă de ”Hai să nu mai acord atât de multă atenție gândurilor ăstora și să dau 110% din cât pot să fac” îți va parfuma căpșorul.

Time management - atunci când mai ai o zi la dispoziție până la deadline:

  • Fă pauză 1x la 90 de minute. Aparent nivelul de focusare crește cu 28% dacă iei pauze.
  • Poți să folosești ”the Eisenhower Matrix” pentru a-ți organiza taskurile: desenează 4 pătrățele, 2 suprapuse pe 2 și notează pe ele:
https://todoist.com/productivity-methods/eisenhower-matrix

  1. Taskuri urgente și importante
  2. Taskuri importante, dar care nu sunt urgente
  3. Taskuri urgente, dar care nu sunt importante
  4. Taskuri care nu sunt nici urgente, nici importante

Hai să nu lăsăm deadline-urile să ne mănânce fericirea! Mkay?

Vrei să pui și tu o cărămidă la baza Librăriei de Design?

Ne simțim onorați atunci când avem ocazia să colaborăm cu oameni dedicați și creativi. 🙃 Dacă vrei să ni te alături în aventura de a crea content educațional pentru designerii români, dă-ne un semn la join@librariadedesign.ro