Ediția 58

Impactul negativ al AI în percepția brandului

3
 min timp de citire

De la lansarea Librăriei de Design, am folosit fiecare Black Friday ca ocazie de a experimenta. Nu am avut mereu certitudinea strategiilor de vânzare sau a modului de a le implementa și nici acum nu am găsit o metodă stabilă.

Într-un mare fel, nu îmi place Black Friday pentru că pune multă presiune pe mine.

Sigur, trimiți mai multe emailuri decât obișnuiești, pierzi subscribers, monitorizezi fiecare mișcare să te asiguri că totul merge bine și că experiența celor care cumpără de la tine este top notch. Asta este parte din tot procesul de lucru.

Cu toate acestea, mereu m-am entuziasmat când am creat conținut legat de Agentul 28, personajul care anunță Black Friday și altele. L-am introdus pe raton în diverse contexte și aventuri pe meleaguri necunoscute.

Agentul 28 a devenit un personaj îndrăgit, nu doar datorită poveștii sale, ci și a aspectului vizual, creat de Maria Tabarcea, care a influențat profund întregul narativ.

Here’s the catch.

De data aceasta, m-am gândit să experimentez cu personajul folosind inteligența artificială pentru a genera imagini în baza unei povești integrate în Vinerea Neagră.

Fără excepție mi se întâmplă de fiecare dată. Îmi propun să nu fac mare tam-tam cu proiectele, ci doar să scot ceva “cât de cât”.

Dar încep, explorez, experimentez, mă entuziasmez, stau până târziu să șlefuiesc pixelii ăia, iarăși mă entuziasmez, presiune, presiune, presiune și în final îmi spun “No frațică, acum dacă tot ai ajuns aici, trebuie să termini!”

Anyway, am trimis emailul în care anunțam că vine Black Friday. Eram convins că am făcut o treabă excelentă și că imaginile pe care le-am generat cu AI erau potrivite. Entuziasmul meu era acolo sus.

Doar că…

Maria mi-a scris să-mi spună că a primit feedback mixt despre noul "upgrade" al Agentului. Unii erau impresionați, alții simțeau că ceva nu era în regulă.

Am avut un moment de “Oh shit 💩!”.

Asta pentru că mi-am dat seama că ce urma să fac nu era deloc OK. Până în momentul ăla eram foarte hotărât că în curând urmează să apăs butonul de Publish și campania va merge live.

Ba mai mult în conversația cu Maria și alți creativi din comunitate, am menționat că “n-am avut timp” de aceea am apelat la generarea imaginilor. Fix când am zis-o cu voce tare mi-am dat seama cât este de mare acest bullshit pe care l-am scos.

Folosirea AI-ului a creat o impresie total greșită despre Agentul 28, despre ce a creat Maria în toate proiectele LDD, cât și despre valorile și respectul meu față de ilustratori.

NOT OK!

Mă preocupă foarte mult integritatea brandului, prețuiesc colaborarea cu Maria și detest falsitatea care poate distorsiona realitatea.

Știu, este mult prea ușor să generezi ilustrații cu AI, dar când asta îți poate f*&e brandul, încalca valorile și deteriora colaborările, no foken-thank-you!

Agentul 28 și toate ilustrațiile din LDD vor rămâne autentice I promise you that.

Până la urmă, inteligența artificială niciodată nu va putea egala bucuria de a crea și de a colabora cu cineva care-și lasă amprenta unică asupra brandului.

P.S. Dacă nu ai văzut ilustrațiile create de Maria, take a look aici.

Fragmente din cărți

Hooked: How to Build Habit-Forming Products de Nir Eyal este o carte fundamentală în designul de produse și psihologia consumatorului.

Eyal explică cum produsele digitale creează dependență folosind "Modelul Hook", un ciclu de patru etape: Declanșator, Acțiune, Recompensă Variabilă și Investiție.

Pe lângă aspectele practice, cartea abordează și dilemele etice ale creării obiceiurilor prin produse. Eyal subliniază importanța utilizării responsabile a acestor tehnici pentru a influența pozitiv comportamentul utilizatorilor.

Astfel, "Hooked" este o lectură esențială pentru cei interesați de mecanismele din spatele produselor captivante și utilizarea lor etică.

Freelance

Modificări fiscale 2024

SRL

  • e-Factura va fi obligatorie de la 1 Ianuarie 2024 și pentru SRL și pentru PFA. Asta pentru că ANAF-ul vrea să dețină controlul. Facturile se vor verifica în cruciș, ce trimiți tu și ce primește clientul și vor fi amenzi dacă nu sunt transmise facturile în SPV.
  • În 2024 vom avea 2 cote de impozitare: 1% și 3%
  • 1% este pentru microîntreprinderi care fac sub 60.000 euro, calculat la cursul BNR din 31.12 a anului precedent.
  • Dacă faci peste 60.000 aplici cotă de 3%
  • Treci la impozit pe profit de 16% dacă depășești venituri de 500.000 de euro
  • A rămas impozit pe 8% dividende

PFA

  • Veniturile sub 6 salarii - 10% aplicat la plafonul de minim 6 salarii minime.
  • Veniturile între 6 și 60 de salarii - 10% aplicat la venitul efectiv realizat.
  • Veniturile peste 60 de salarii - 10% aplicat la plafonul de 60 de salarii minime.
  • Problema e că dacă faci venituri sub 6 salarii pe an (să zicem 1000 lei), plătești 10% din alea 6 salarii, adică din 19.800, respectiv 1.980 lei / an. Este contribuția minimă. Deci ești deja pe minus.
  • CASS (sănătatea) devine cheltuială deductibilă
  • CAS rămâne la fel:
  • Veniturile sub 12 salarii - nu se datorează contribuție la pensie
  • Veniturile între 12 și 24 salarii - 25% aplicat la plafonul de 12 salarii minime
  • Veniturile peste 24 de salarii - 25% aplicat la plafonul de 24 de salarii minime.
Portret Stefan Asafti