Ediția 58
De la lansarea Librăriei de Design, am folosit fiecare Black Friday ca ocazie de a experimenta. Nu am avut mereu certitudinea strategiilor de vânzare sau a modului de a le implementa și nici acum nu am găsit o metodă stabilă.
Într-un mare fel, nu îmi place Black Friday pentru că pune multă presiune pe mine.
Sigur, trimiți mai multe emailuri decât obișnuiești, pierzi subscribers, monitorizezi fiecare mișcare să te asiguri că totul merge bine și că experiența celor care cumpără de la tine este top notch. Asta este parte din tot procesul de lucru.
Cu toate acestea, mereu m-am entuziasmat când am creat conținut legat de Agentul 28, personajul care anunță Black Friday și altele. L-am introdus pe raton în diverse contexte și aventuri pe meleaguri necunoscute.
Agentul 28 a devenit un personaj îndrăgit, nu doar datorită poveștii sale, ci și a aspectului vizual, creat de Maria Tabarcea, care a influențat profund întregul narativ.
Here’s the catch.
De data aceasta, m-am gândit să experimentez cu personajul folosind inteligența artificială pentru a genera imagini în baza unei povești integrate în Vinerea Neagră.
Fără excepție mi se întâmplă de fiecare dată. Îmi propun să nu fac mare tam-tam cu proiectele, ci doar să scot ceva “cât de cât”.
Dar încep, explorez, experimentez, mă entuziasmez, stau până târziu să șlefuiesc pixelii ăia, iarăși mă entuziasmez, presiune, presiune, presiune și în final îmi spun “No frațică, acum dacă tot ai ajuns aici, trebuie să termini!”
Anyway, am trimis emailul în care anunțam că vine Black Friday. Eram convins că am făcut o treabă excelentă și că imaginile pe care le-am generat cu AI erau potrivite. Entuziasmul meu era acolo sus.
Doar că…
Maria mi-a scris să-mi spună că a primit feedback mixt despre noul "upgrade" al Agentului. Unii erau impresionați, alții simțeau că ceva nu era în regulă.
Am avut un moment de “Oh shit 💩!”.
Asta pentru că mi-am dat seama că ce urma să fac nu era deloc OK. Până în momentul ăla eram foarte hotărât că în curând urmează să apăs butonul de Publish și campania va merge live.
Ba mai mult în conversația cu Maria și alți creativi din comunitate, am menționat că “n-am avut timp” de aceea am apelat la generarea imaginilor. Fix când am zis-o cu voce tare mi-am dat seama cât este de mare acest bullshit pe care l-am scos.
Folosirea AI-ului a creat o impresie total greșită despre Agentul 28, despre ce a creat Maria în toate proiectele LDD, cât și despre valorile și respectul meu față de ilustratori.
NOT OK!
Mă preocupă foarte mult integritatea brandului, prețuiesc colaborarea cu Maria și detest falsitatea care poate distorsiona realitatea.
Știu, este mult prea ușor să generezi ilustrații cu AI, dar când asta îți poate f*&e brandul, încalca valorile și deteriora colaborările, no foken-thank-you!
Agentul 28 și toate ilustrațiile din LDD vor rămâne autentice I promise you that.
Până la urmă, inteligența artificială niciodată nu va putea egala bucuria de a crea și de a colabora cu cineva care-și lasă amprenta unică asupra brandului.
P.S. Dacă nu ai văzut ilustrațiile create de Maria, take a look aici.
Hooked: How to Build Habit-Forming Products de Nir Eyal este o carte fundamentală în designul de produse și psihologia consumatorului.
Eyal explică cum produsele digitale creează dependență folosind "Modelul Hook", un ciclu de patru etape: Declanșator, Acțiune, Recompensă Variabilă și Investiție.
Pe lângă aspectele practice, cartea abordează și dilemele etice ale creării obiceiurilor prin produse. Eyal subliniază importanța utilizării responsabile a acestor tehnici pentru a influența pozitiv comportamentul utilizatorilor.
Astfel, "Hooked" este o lectură esențială pentru cei interesați de mecanismele din spatele produselor captivante și utilizarea lor etică.
SRL
PFA