ediția 31
Ai un nou potențial client pe radar și urmează să te auzi cu el? BLĂ-NI-ȚĂ! Te invit să îți pui pălăria de detectiv, să scoți lupa din sertar și să faci niște due-dilligence. 🕵
De ce este important să faci asta? Este bine să îți dai seama din timp dacă există red-flags cu privire la clientul ăsta sau nu. Yep, de acord că nu ai cum să le prevezi pe toate din timp, dar uneori sunt acolo, în văzul tuturor și sunt huge, deci îți faci singur o favoare.
Această verificare te va ajuta să îți faci o idee cam ce buget să ceri, în funcție de dimensiunea companiei și a reputației pe care o are în piață.
Nu în ultimul rând vei avea mai multe cunoștințe despre brand și te vei prezenta cu temele făcute la întâlnire, which brings you extra points.
Caută informații despre companie și fondator. Vezi dacă există recenzii despre companie de la angajați pe undelucram.ro, glassdoor.ro sau alte site-uri de profil. Caută contul de LinkedIn al fondatorului și vezi ce experiență are. Dacă ai prieteni comuni cu fondatorul, vorbește cu ei și cere-le o părere. Vezi cum se prezintă brandul în social media, ce imagini au, cât de profi sunt (contează și asta la o adică).
Caută în pagina de termeni și condiții a firmei (dacă are) CUI-ul firmei, apoi verifică-l pe termene.ro. Cine știe ce mai descoperi.
Toate detaliile astea te pot ajuta să îți faci o privire de ansamblu și să îți alegi cea mai bună strategie pentru întâlnire.
Fă cunoștință cu Bianca Dumitrașcu - un super graphic designer și o Albă ca Zăpada a tipografiei, înconjurată nu de 7, ci de zeci de pitici: literele. În viziunea Biancăi, literele au o putere aparte, atât datorită istoriei lor fascinante, cât și caracterului fiecăreia. Orice literă are o personalitate unică, iar Bianca și-a făcut o misiune din a promova magia acestora și din a le spune povestea, caracter cu caracter.
Am învățat că descurajarea vine atunci când ne lăsăm ghidați de exterior și nu de ceea ce știm, ce credem sau ce creăm. Avem tendința — ca nație — să ne concentrăm atenția și energia pe ce e mai rău, mai urât și mai nedrept. E ușor să te simți descurajat, dar e la fel de ușor să contribui, să îmbunătățești sau să schimbi ceva în jurul tău. Nu trebuie să fie perfect. Dar e mai bine decât rău.
Îmi recâștig încrederea adesea cu ajutorul oamenilor ce aleg să vadă schimbările în bine, și care pun valoare pe evoluție, educație și respect. Iar când aceștia sunt de negăsit, evadez în imaginația lumii în care mi-ar face plăcere să trăiesc și caut să fac un pas către ea. Sau o literă :)
Mi-aș scrie o carte cu cel puțin 1000 de sfaturi.
Am navigat numeroși ani prin „meseria” asta mai mult din intuiție decât cu baze sau cunoștințe concrete. Mi-ar fi plăcut să înțeleg din timp principiile de comunicare și cum pot folosi conștient și util instrumentele design-ului grafic. Dar regretul ăsta mă motivează acum să împărtășesc cunoștințele acumulate sub formă de cursuri sau ateliere.
Sunt o fire extrem de curioasă și îmi place să descopăr în fiecare zi povești, teorii, tehnici sau stiluri noi.
Cel mai mult mă motivează oportunitatea proiectelor cu puterea de a avea un impact pozitiv în viața de zi cu zi a oamenilor. Încerc mereu să găsesc soluțiile pentru le oferi experiențe cât mai utile și/sau plăcute.
Oamenii îmi spun că sunt pasionată și tipicară. Mi-ar plăcea să își amintească de mine tot așa. Că am drive-ul — să încerc — să învăț și să conving câți mai mulți oameni că atenția, aprecierea și respectul vor da întodeauna cele mai bune rezultate.
Survival Skills for Freelancers - Sarah Townsend
Dacă ești freelancer la început de drum, sau te bate gândul să treci pe full-time freelancing, check this beauty out! O carte scurtă, ușor de digerat, scrisă cu onestitate, care demontează miturile vieții de liber profesionist și care vine în susținerea ta cu recomandări punctuale și exemple concrete. Scopul cărții este să te ajute să navighezi cu ușurință în apele uneori tulburi ale vieții de freelancer, fără să o dai în burnout.
Te las cu 3 idei din carte:
Nu există colaborare smooth fără un brief cu întrebări care atrage răspunsuri concrete și complete din partea clienților tăi. Cum altfel să ajungi la un numitor comun cu ei?
Iată câteva tips and tricks pentru ca brieful tău să fie cât mai eficient și on point: