ediția 6

Cum să ai cea mai horror relație cu un client în 3 pași simpli

Relațiile bune cu clienții sunt over rated.

E plin netul de oameni care îți spun ce trebuie să faci ca să ai o relație extraordinară cu un client. Ba să îl asculți, ba să comunici eficient, ba să fii profesionist. BO-RING! De ce ai vrea să ai o relație ok cu un client? Ca să te recomande mai departe? Sau să te angajeze și pentru alte proiecte? Sau să nu renunțe la colaborarea cu tine și să te plătească? Din nou, BO-RING!

Fii spooky! Sparge tiparul! Arată-i clientului că nu-ți pasă de el și că te doare în cot de colaborarea cu el! Este un proces super simplu. Hai să îți povestesc despre toți pașii pe care trebuie să îi faci.

Pasul 1

Întârzie toate deadline-urile și vino cu scuza: ”Am avut un alt proiect de terminat”. Așa te asiguri că îi dai de înțeles că nu îți pasă deloc de banii pe care ți-i plătește și că este cu totul insignificant pentru tine. Fă-l să se simtă mic și neimportant. Eviiiil! 😈

Pasul 2

Răspunde-i după 2 săptămâni la emailuri. Dă-i ocupat atunci când te sună și nu-i face nici un update despre progresul muncii tale. Atunci când totuși te auzi cu el, vorbește peste el, folosește termeni complicați pe care nu îi înțelege și nu-i asculta nevoile. Ce tot atâtea nevoi, dom’le?

Pasul 3

Nu investi în educația ta. Fă lucrurile mereu într-un mod cât mai mediocru și superficial. De ce să îți pierzi timpul făcând lucruri de calitate? Nici un client nu merită asta. Fă-l să-și pună mâinile în cap și să se întrebe constant de ce a început să colaboreze cu tine. În cele din urmă, se va da singur cu capul de pereți and there will be blood și creier pe linoleu. Muhaha! 🩸

You can do it! We believe in you!

Fragmente din carți

Continuăm și în această săptămână cu insight-uri ”spooky” din cartea Key Person of Influence de care am vorbit data trecută. Ce-mi place este că acronimul ăsta, “KPI”, se poate traduce și în Key Performance Indicator și este un termen destul de familiar. Până la urmă despre performanță discutăm aici.

Am menționat data trecută despre Pitch sau prezentarea ta verbală. Let’s expand.

Pitch-ul trebuie să fie bazat pe realitate. Adică nu prea e indicat să vii cu idei imposibile în care nici tu nu crezi, doar pentru că unele cuvinte sună bine și îi poate inspira pe ceilalți.

Pentru ca pitch-ul tău să aibă putere și valoare reală pentru ceilalți, aceștia trebuie să vadă că ideea ta se bazează pe o perspectivă autentică, înfiptă cu toporul în realitate. Asta înseamnă că vor să știe cum ai ajuns la ideile din prezentarea ta.

Această prezentare trebuie să articuleze foarte bine beneficiile pe care le aduci persoanei care te ascultă. Să zicem ca ai un produs pe care îl vinzi sau chiar un serviciu. Chiar dacă tu știi cât de valoros este produsul sau serviciul, nu lăsa în seama potențialilor cumpărători să descifreze ei ce vrei tu să zici. Trebuie să articulezi clar beneficiile și câștigul final.

Dacă oamenii înțeleg răsplata, atunci vor fi interesați de cum o vor putea obține. Chiar dacă ai un produs extraordinar, oamenii nu vor cumpăra de la tine dacă nu își pot da seama ce înseamnă acesta pentru viața lor.

Pitching is hard, dar e game changer.

Resurse utile

Logopackage Express - Exportă un logopack complet în toate formatele populare (.svg, .ai, .png, .jpg, .pdf, .eps) într-un timp sângeros scurt.

Astute Graphics - O suită must-have dacă ești ilustrator sau graphic designer. Acest plugin îți dă niște super puteri pe care Illustrator-ul pur și simplu nu le are.

Freelance

Price anchoring - cum funcționează?

Weeeell, easy-peasy. Se bazează mult pe psihologie.

Din păcate nu poți să îl faci pe client să înțeleagă valoarea muncii tale dacă scoți un preț din buzunar și i-l trântești pe masă.

Probabil că nu va înțelege de unde ai scos suma asta și va avea dubii dacă într-adevăr merită să plătească prețul ăsta.

Aici intră în joc conceptul de ancorare a prețurilor, că așa suntem noi oamenii, avem nevoie de comparații pentru a lua o decizie.

Există foarte multe informații despre acest concept pe internet așa că feel free to go deeper. Dar, vreau să te las cu două idei care s-ar putea să îți fie de folos cândva.

  1. Prezintă-i clientului mai multe opțiuni de preț pentru proiectul lui. Ideal 3. Acum că are 3 opțiuni, poate să facă o comparație și, cel mai probabil, va alege prețul din mijloc: nici prea ieftin, nici prea scump. Am vorbit extins despre asta în cursul Opțiuni de preț. Check it out dacă nu ai făcut-o deja.
  2. Când vorbești despre prețurile tale, întotdeauna spune prețul cel mai mare înainte (dacă îi dai clientului un interval). Iarăși este o chestiune ‘psihotronică’ aici. După șocul primului preț, cel de-al doilea preț pare rezonabil în comparație. Steve Jobs face asta ca un maestru când prezintă prețul de lansare la iPad.