Folosește un mail tracker ca să știi când îți dă clientul cu seen

Autor:
Stefan Asafti

Află tot ce trebuie să știi despre mailtracker - un tool care îți arată dacă emailurile tale au fost citite.

De ce am început să folosesc un mail tracker?

Recent am avut de pregătit o ofertă de preț pentru un client. Am avut o discuție inițială, ne-am împrietenit, ne-am plăcut, all good. Ba chiar mi-a spus bugetul la care se gândea. Nu te-ai fi așteptat, așa-i? Dar bugetul era mult sub cât aș fi cerut în mod normal, însă din cauza că îmi place să existe un balans în relația cu clienții am hotărât să iau lucrurile pas cu pas și să ii fac un plan de plăți. Să plătească omul pentru ce poate.

În funcție de obiectivele și necesitățile clientului m-am pus să-i creez oferta de preț. I-am trimis-o în decurs de 2 zile, pentru că nu am prețuri standard și îmi ia ceva timp să gândesc lucrurile.

Deși așteptările la capitolul buget erau destul de bine aliniate încă de la bun început, am "pierdut" proiectul. Cum s-a desfășura toată povestea?

Întotdeauna când trimit o ofertă de preț, pornesc la drum cu așteptarea că nu voi primi un răspuns ferm într-un timp scurt. Clientul are nevoie de timp să se uite peste ofertă sau să se mai consulte cu alți membri din companie. Sau poate organizează un bid unde mai mulți designeri își trimit ofertele. Lucrurile necesită timp.

Știind asta, fac follow-up cu potențialul client cel târziu după 2 zile. Dacă nu răspunde, fac follow-up peste 5 zile, apoi 10 zile și mă pot întinde chiar mai mult. Unii clienți intră pe modul "radio silence". Cu toate astea nu fac presupuneri. Am avut clienți care "s-au întors" la mine după 3 luni și am bătut palma. Secretul este să pui discret presiune cu fiecare follow-up.

Cum m-a ajutat toolul mailtrack.io?

Să ne întoarcem la domnul client. După primul follow-up, clientul mi-a dat o dumă cum că "i-a scăpat" emailul și că ar fi trebuit să îl trimit mai repede. Sincer, începea să mirosă a bullshiet. Mai ales că a scris "rpd" în loc de "repede". WTF man!

În orice caz am un AS în mânecă pe care îl folosesc în fiecare zi, cu o eficiență de 99,3% (unele emailuri nu se pot trackui). Este un tool de marketing și se numește mailtrack.io . Folosesc acest mail tracker de ani buni și în felul acesta văd când cineva citește emailul sau dă click pe un link.

Clientul a citit emailul de 6 ori în ziua în care l-am trimis. DE 6 ORI.

Evident, când ai acces la astfel de informații, poți trage lejer niște concluzii. Nu i-am spus că de fapt eu știam că a spus o minciună gogonată. În felul ăsta a apărut și un red-flag care m-a făcut să închei orice comunicare cu omul. Mă tot gândesc cât de mult timp aș fi pierdut, sau la ce fel de presupuneri aș fi intrat dacă nu știam că omul citise emailul.

Totuși având acest know-how te poți orienta mai bine. Poți lua decizii informate și te ajută mult în comunicarea cu clienții. Știi cât de mult să insiști în anumite privințe și când să o lași mai moale în altele.

Vrei să pui și tu o cărămidă la baza Librăriei de Design?

Ne simțim onorați atunci când avem ocazia să colaborăm cu oameni dedicați și creativi. 🙃 Dacă vrei să ni te alături în aventura de a crea content educațional pentru designerii români, dă-ne un semn la join@librariadedesign.ro