ediția 39

Pașii pentru construirea unei strategii de brand eficiente

3
 min timp de citire

Pregătește-ți o ceașcă de cafea și hai să vedem care sunt pașii pentru consolidarea brandului tău.

Primul pas pe care îl faci este să te concentrezi pe viziunea brandului, misiunea și scopul său. Răspunde la întrebarea: ”De ce există brandul meu în afara componentei financiare?” (Care este scopul său? Care sunt valorile sale non-negociabile? Aceste întrebări te ajută să stabilești o bază solidă pentru toate acțiunile tale ulterioare.

După ce ai clarificat viziunea brandului, este momentul să definești arhetipul brandului. Arhetipul este o formă de comunicare prin simboluri care ajută la crearea unei conexiuni emoționale cu audiența noastră. Este felul în care brandul tău își exprimă personalitatea și se conectează cu oamenii.

Există 12 arhetipuri de brand:

În continuare, trebuie să stabilești poziționarea brandului. Aici este vorba despre cum te diferențiezi față de concurență și cum ieși în evidență. Odată ce știi cum te diferențiezi, trebuie să te asiguri că ești și relevant. Aici intră în joc analiza trendurilor. Trebuie să fii mereu în pas cu evoluțiile și schimbările din industrie pentru a rămâne relevant și a anticipa nevoile și preferințele clienților tăi.

Și că tot vorbim de clienți, următorul pas este să îți analizezi audiența. Trebuie să înțelegi cine sunt clienții tăi și cum poți satisface nevoile lor. Ascultă cu atenție feedback-ul clienților și colaborează cu ei pentru a valida și ajusta viziunea ta despre ei, astfel încât să se potrivească cu realitatea lor. Această conexiune autentică cu clienții este crucială pentru a construi loialitate și pentru a te asigura că brandul tău le aduce valoare reală.

Next step este analiza concurenței. Identifică punctele lor slabe și punctele tale forte. Observă oportunitățile de a te diferenția. De asemenea, pune sub lupă brandul tău și fă o analiză internă. Înțelege punctele tale slabe și pe cele puternice, găsește oportunitățile de creștere și dezvoltare și asigură-te că acestea sunt în concordanță cu valorile și viziunea brandului.

Apoi, construiește un set de caracteristici distincte care să te diferențieze de concurenți. Acestea pot fi legate de produsul tău, serviciile oferite, experiența clienților sau orice alt aspect care te face special. Trebuie să le dai un motiv clar clienților tăi pentru a alege brandul tău în locul altora.

Dar mai presus de toate, esența brandului trebuie să fie clară și de recunoscut. Ceea ce te face unic și memorabil trebuie să strălucească în fiecare interacțiune cu clienții tăi. Fie că este vorba despre un mesaj de marketing, un produs inovator sau o experiență remarcabilă, esența ta trebuie să fie vizibilă și să te ajute să construiești relații solide pe termen lung cu clienții tăi.

Spotlight

Azi stăm de vorbă cu o Amelie a ilustrației și artelor vizuale: Alina Marinescu, o persoană care, dacă ar putea, ar schimba lumea astfel încât să existe mai puțin egoism și mai multă conștientizare cu privire la suferința pe care putem să o provocăm în jur. Nu știm cum ești tu, dar noi ne dorim din suflet să trăim într-o lume ca cea descrisă de Alina. Munca Alinei este inspirată de relațiile și emoțiile umane și spune povești prin metafore vizuale vii, bold și colorate.

Urmărește-o pe Alina aici: @alinamarinesq, Shop, Website

1. Te-ai simțit vreodată descurajat când vine vorba de munca ta? Dacă da, cum ți-a afectat asta creativitatea și ce ai făcut să îți recâștigi încrederea?

Cred că singura dată când m-am simțit cu adevărat descurajată a fost în facultate, când am avut un profesor care te făcea să te simți invizibil și inutil. Când ești în formare, o astfel de experiență poate să te devieze de la drumul tău, pe care oricum abia îl intuiești, pentru că ești în procesul de a-l trasa. Ultimul lucru de care ai nevoie este cineva care să-ți pună piedică la fiecare pas.

Experiența asta m-a aruncat într-o depresie, pe care am tratat-o încercând să mă înconjor de oameni din industrie pe care îi admir și în a căror părere am încredere. Pe mine mă ajută dacă sunt eu sinceră cu mine și cu ceea ce fac, dacă îmi place mie, dacă am spus ce aveam de spus cu datele pe care le am.

Mindset-ul meu este să încerc să culeg partea bună dintr-o critică. Dar dacă simt că lucrurile respective nu-mi spun nimic în acel moment, chiar dacă ele sunt adevărate sau evidente, le las să treacă pe lângă. Până la urmă, e doar perspectiva cuiva care nu te cunoaște bine, proiectată pe tine.

2. Care sunt cele mai bune 3 sfaturi pe care ți le-ai da, dacă ai începe din nou?

Să nu-ți fie frică să greșești, greșelile sunt bune pentru că te ajută să evoluezi. În aceeași zonă aș încadra și să nu-ți fie frică de părerea celorlalți despre tine - toată viața suntem în continuă schimbare și formare, o situație prin care treci la un moment dat nu te definește.

Să fii sincer cu tine în tot ceea ce faci, să fii atent la cum te fac să te simți unele alegeri și să te întrebi ce încearcă asta să te facă să înțelegi.

Să ai grijă de limitele tale și să știi să spui nu dacă te simți exploatat, nerespectat sau nefericit.

3. Cum îți menții motivația și interesul în munca pe care o faci?

Ca să nu mă stresez din cale-afară (cum îmi este felul) și să nu transform orice proiect într-un coșmar pentru mine, am încercat să găsesc o modalitate de a mă raporta mai sănătos la munca mea: privesc proiectele pe care le iau ca pe niște provocări sau oportunități de a mă 'distra', folosindu-mi skillurile.

Îmi place foarte mult meseria mea și îmi place să mă bucur de ceea ce fac; de aceea, încerc să fiu atentă la proiectele pe care le accept și să cântăresc bine dacă ele îmi pot oferi ceea ce am eu nevoie ca să trăiesc - și anume cel puțin două din următoarele: bani, libertate artistică, satisfacție sufletească.

4. Cum ți-ar plăcea ca oamenii să își amintească de tine?

Mi-ar plăcea ca oamenii să-și amintească de mine ca de cineva care face lucruri care dau speranță. Și care a făcut tot posibilul să nu adauge prea multă suferință inutilă în lume :))

Fragmente din cărți

Graphic Design Rules: 365 Essential Design Dos and Don'ts

3 exemple de reguli de bun simț de care orice tovarăș creativ ar trebui să țină cont:

  1. Folosește culorile în mod strategic: Alege culorile potrivite pentru fiecare proiect și evită suprasolicitarea vizuală prin utilizarea unui număr excesiv de culori.
  2. Ia în considerare spațiul negativ: Spațiul negativ, aka spațiul gol din design, este la fel de important ca și elementele grafice în sine. Evită utilizarea excesivă a efectelor sau a mai multor stiluri simultan: dacă le utilizezi în exces, poți distorsiona mesajul și poți crea un design nu foarte plăcut.
  3. Testează designul în diverse medii și formate: Asigură-te că designul tău arată bine și funcționează corect și în print, web sau aplicații mobile. Testează-l înainte de a-l finaliza pentru a evita orice probleme sau neînțelegeri.

Freelancing

De ce au clienții obiecții în vânzări?

Obiecția la vânzare este un obstacol care îl împiedică pe client să cumpere serviciul sau produsul tău.

De ce au clienții obiecții? Este poate contraintuitiv, însă mai tot timpul nu este o chestiune de preț. De ce?

Pentru că oamenii pun un preț la orice dacă consideră că merită.

Oamenii au obiecții deoarece se gândesc că acel produs sau serviciu nu merită la momentul vânzării.

Adică nu își merită banii din punct de vedere al rezultatului în raport cu investiția pe face o fac. În general oamenii nu investesc în ceva unde rezultatul nu este clar. Dacă rezultatele sunt nesigure atunci de ce ai vrea să riști să te pui în pericol, sau să pierzi bani?

Designul este ceva intangibil și multor designeri le este greu să explice cum poate munca lor să fie valoroasă. Nici nu-i de mirare de ce clienții sunt reticenți să apeleze la servicii de design.

Obiecțiile la vânzare fac parte din proces. Sunt naturale. Sunt normale. Când vine vorba de domeniul designului obiecțiile sunt la ele acasă. Într-un final este doar o chestiune de rezultat vs investiție.

Portret Stefan Asafti