ediția 44

O perspectivă nouă de a privi obiceiurile

De câțiva ani încoace sunt tot mai intențional în ceea ce privește obiceiurile pe care le am. Asta datorită faptului că am devenit tot mai conștient de ele.

Dacă nu știi ce declanșează comportamentul vechi, nu îl vei schimba niciodată pentru că deja îl vei face înainte să îți dai seama. True fact.

Pentru a ajunge în punctul acesta a fost nevoie să fac un reality check cu mine și chiar să îmi pun pe hârtie toate obiceiurile (pe care am reușit să le identific). Apoi, cu un ochi foarte critic să mă uit peste ele și să trag niște concluzii. A fost greu. Și, by the way, te previn de pe acum că dacă vrei să faci asta, îți va fi greu și ție.

Am făcut tot demersul ăsta cu intenția de a-mi îmbunătăți viața. De a mă îmbunătăți pe mine. Știu, sunt un egoist csf.

După ce le-am grupat și le-am prioritizat, am ajuns la niște concluzii văzându-mi obiceiurile cu un eagle view.

Sportul a ajuns pe primul loc. Nu zic asta ca să mă laud sau ceva (poate puțin 😌), dar într-un an de zile am fost la sală timp de 220+ zile. Fix io, ala cu antecedente de viață sedentară. Pot spune că mi-am format un obicei nou. Cu toate astea, am mai trecut prin ceva similar și acum câțiva ani și tot avântul s-a fâsâit. N-am mai avut motivație, n-am mai prioritizat etc.

Anul acesta s-a schimbat ceva în perspectivă. În modul de a privi lucrurile. Această perspectivă am găsit-o în cartea The Coaching Habit pe care ți-o recomand btw.

“Gândește-te mai puțin la ceea ce poate face obiceiul tău pentru tine ****și mai mult la modul în care ****acest obicei nou va ajuta o persoană sau oamenii de care îți pasă.”

Lasă ideea asta să mustească pentru câteva secunde.

Nu contează așa de mult ce face pentru tine un obicei, ci mai mult cum îi afectează pe cei de care îți pasă. M-a dat peste cap ideea asta. Acum dacă stau să mă gândesc la noile motivații, lucrurile sună total diferit.

De ce mă duc la sală? Pentru că vreau să fiu apt să mă joc cât mai mult cu copilul meu. Vreau să-l pot lua în brațe și să nu mă plâng că mă doare spatele. Îmi doresc să rămân în viața lui cât de mult posibil.

De ce citesc în fiecare zi? Pentru că în felul acesta pot contribui la transformarea în bine a celor care mă ascultă. Vreau să fiu sharp și  up to date când tehnologia din viitor va fi super avansată.

Nu mai pot să văd lucrurile altfel and I love it.

Spotlight

Azi îți facem cunoștință cu Alexandra Filip - o artistă 2D visătoare și romantică, genul de persoană care și-ar dori ca oamenii să fie mai empatici și să nu se creadă mai presus decât natura, fie că vorbim de animale sau plante. Respectul Alexandrei față de natură, cât și pasiunea ei pentru ere demult apuse, mituri și poezie este prezentă în toate lucrările ei cu nimfe și nu numai. 🙃

Insta: @powderbrush / Deviantart / Website

1. Te-ai simțit vreodată descurajat când vine vorba de munca ta? Dacă da, cum ți-a afectat asta creativitatea și ce ai făcut să îți recâștigi încrederea?

Foarte des :) Partea bună este că am descoperit câteva lucruri care mă ajută să ies din această stare. În primul rând, să nu mă mai compar cu miile de artiști extraordinari pe care îi văd pe social media. Fiecare are o situație unică în viață, fiecare are ritmul lui. Așa că cel mai bine este să mă compar eu cu mine și fac asta uitându-mă la desenele mele de acum câțiva ani. De cele mai multe ori se vede o diferență. O altă soluție este să mă concentrez pe proces și nu pe rezultat. Să desenez ceva care mă face pe mine fericită în primul rând, fără să mă gândesc că trebuie să obțin ceva "wow". Până la urmă, fericirea în viață nu vine neapărat dintr-un desen reușit, așa că îmi îndrept atenția către altceva (plimbări, filme, cărți). Am învățat de-a lungul timpului că descurajarea e o stare trecătoare, trebuie doar să ai răbdare să treacă și să nu cedezi.

2. Care sunt cele mai bune 3 sfaturi pe care ți le-ai da, dacă ai începe din nou?

  1. Nu considera că ceea ce-ți dorești să faci în viață este mai presus de puterile tale. Din păcate, mult timp am crezut că nu am cum să ajung artist, așa că nu am mai încercat și mi-am îndreptat eforturile în altă parte.
  2. Înconjoară-te de oameni cu aspirații similare și cu skill-uri mai presus de ale tale. În adolescență nu am înțeles ideea de comunitate și am crezut că pot face totul singură.
  3. Nu te speria de eșec, cel mai bine înveți din greșeli. Am crezut că tot ce fac trebuie să fie perfect și să-mi iasă din prima - evident niște așteptări nerealiste și foarte dăunătoare. De fapt, este un proces continuu: încerci, greșești ceva, analizezi ce ai greșit, corectezi. Rinse and repeat până când ajungi la ceva acceptabil. Perfecționarea este un proces care durează o viață.

3. Cum îți menții motivația și interesul în munca pe care o faci?

Am încercat să-mi creez un "safe space" - să învăț să desenez ceva destul de bine - la un nivel acceptabil pentru mine. Iar de acolo pot să plec și să explorez lucruri noi, știind că mă pot întoarce oricând "acasă", și înfrântă și victorioasă :)) Momentan, pentru mine "acasă" sunt personajele feminine. Acest lucru îmi permite să încerc lucruri noi fără teama de a-mi pierde motivația din cauza eșecului.

4. Cum ți-ar plăcea ca oamenii să își amintească de tine?

E o întrebare grea, mă pune pe gânduri :):) Cu alte cuvinte, care e varianta ta ideală, văzută prin ochii celorlalți? Aș vrea să își amintească de mine ca de o persoană "down to earth", "trează" - care vede dincolo de aparențe și înțelege lucrurile în esența lor. Cea mai mare teama a mea este de a fi văzută ca o persoană ridicolă sau "pe dinafară".

Fragmente din cărți

This is marketing - Seth Godin

O carte scrisă de the one and only Seth Godin, care vine cu o viziune / abordare diferită asupra marketingului. Practic, Godin vorbește despre cât de important este să construiești conexiuni autentice cu clienții tăi, în loc să te concentrezi exclusiv pe vânzări și tactici agresive de marketing.

Una dintre cele mai puternice idei ale cărții este conceptul de "marketing ca schimb de valori." Conform lui Godin, marketingul nu ar trebui să fie un efort de a convinge oamenii să cumpere produsele sau serviciile tale, mai degrabă ar trebui să fie o oportunitate de a rezolva problemele și nevoile clienților tăi.

Alte idei mișto din carte:

  1. Construiește încredere prin transparență și autenticitate. Comunică deschis și onest cu clienții tăi.
  2. În loc să bombardezi oamenii cu reclame insipide, oferă conținut valoros și educativ, care să atragă interesul publicului tău.
  3. Un client mulțumit poate deveni cel mai bun ambasador al brandului tău. Fă tot posibilul să depășești așteptările clienților tăi.

Freelancing

Puterea analogiilor în industria creativă

Uneori clienții nu înțeleg anumite concepte din industrie. Tu explici una, ei pricep alta. E de așteptat pentru că tu ești expertul iar jargonul e parte din viața ta.

Pentru a-i ajuta să înțeleagă mai bine un anumit concept, poți folosi puterea analogiilor. Acestea pot fi o metodă eficientă de a transmite informații complexe într-un mod ușor de înțeles pentru oricine.

De exemplu. Cum îi explici clientului brandingul?

Ai 3 tricouri din care poți să alegi: Aliexpress $5 - Nike $70 - Versace $300. Pe care îl alegi?

Este posibil ca diferența între materialele tricourilor să nu fie atât de mare în realitate, în comparație cu prețul acestora (5$ vs. 300$). Tu nu cumperi tricoul, cumperi brandul - adică ceea ce reprezintă, transmite și modul în care te face să te simți.