Ediția 57

O experiență de brand memorabilă printr-un joc de cărți

Trebuie să-ți spun o poveste foarte drăguță care se potrivește perfect cu felul în care experimentezi un brand.

Nu știu tu, dar eu și soția mereu avem o mare problemă când vine momentul să ne cumpărăm cadouri de ziua noastră.

Am găsit soluția perfectă. Ne-am făcut un wishlist comun în care fiecare își pune toate vrutele, în limite normale de preț.

Pro tip: poți să o share-uiesti și cu alții care nu știu ce să îți cumpere de ziua ta 😉

Anul asta am găsit pe lista soției un joc de cărți de la Intelligent Change.

Mi s-a părut un cadou foarte potrivit și neobișnuit. Cu atât mai mult că este și util și fun. Cine nu vrea să aibă relații sănătoase?

Na bun, m-am decis să-l cumpăr.

Am intrat pe site, l-am pus în cart, am completat datele de livrare, plata și am apăsat butonul de Checkout. Eram foarte entuziasmat.

Emailul de confirmare a venit și el, dar ce să vezi. Am greșit adresa de livrare.

Google Chrome mi-a făcut autocomplete la adresa din Câmpia Turzii. Am zis “nah” pachetul trebuie să vină la Cluj. Așa că am schimbat adresa cu cea de Cluj dar am uitat să schimb orașul. WTF!

Am făcut o extorsiune a unui degajament.

Pachetul urma să fie trimis către o adresă inexistentă.

Na fain, l-am și plătit, iar acum nu o să ajungă la timp pentru ziua soției. Super!

N-am reușit să dau cancel sau să actualizez adresa pentru că pachetul deja fusese procesat și literalmente trimis.

Disperat am intrat la suport și le-am scris un email:

Am primit un reply foarte prompt cu un tone of voice foarte cald și primitor:

Long story short, June a trimis un al doilea pachet la adresa corectă fără ca eu să trebuiască să mai plătesc ceva.

Na, toate bune și frumoase. I-am mulțumit mult pentru ajutor.

La un moment dat, mă sună maică-mea. "Ștefan, ai primit un pachet din China."

What? Cum adică din China? Eu sigur nu am comandat nimic, mai ales din China.

"Păi hai să vedem despre ce e vorba, mă duc eu la poștă să-l ridic." zice maică-mea.

După cum era de așteptat, primul pachet cu adresa greșită a ajuns la Poștă în Câmpia Turzii. Iar mama are relații pe la poștă. Fiind singurii "Asafti" din oraș, era la mintea cocoșului unde putea fi destinația finală a pachetului.

Între timp a ajuns la Cluj și celălalt pachet. De aceea și poza de mai sus.

Nici nu mă gândeam să nu plătesc al doilea pachet, așa că am trimis un email în care îi explicam lui June ce s-a întâmplat și tot twistul ăsta.

Iar June mi-a răspuns:

Până la urmă nu a fost vorba despre valoarea monetară al pachetului. Totul s-a redus la modul de comunicare pentru soluționarea unei probleme.

Tonul cald și prietenos a lui June, încă de la primul email, a setat direcția de mers a discuției.

Aici vorbim despre o conexiune personală ce transcende tranzacția comercială inițială.

Eu cred că idee asta trebuie adoptată de toată lumea. Fie că ești companie sau freelancer. O abordare prietenoasă și eficientă poate transforma o situație frustrantă într-o experiență memorabilă și pozitivă.

Fragmente din cărți

The Art of Gathering: How We Meet and Why It Matters este o carte scrisă de Priya Parker care explorează importanța și arta creării unor întâlniri semnificative. Încă nu am terminat cartea dar, îți las aici câteva idei.

  1. Scopul: Fiecare întâlnire trebuie să aibă un scop clar. Definirea scopului ajută la crearea unui cadru care poate facilita interacțiuni mai profunde și mai semnificative între participanți.
  2. Exclusivitate: O anumită doză de exclusivitate poate contribui la crearea unui mediu în care participanții se simt valorizați și implicați. Aceasta poate fi obținută prin limitarea numărului de participanți sau prin crearea unui sentiment de apartenență.
  3. Spațiul și atmosfera: Crearea unui spațiu care reflectă scopul întâlnirii și care încurajează participarea activă este esențială. Atmosfera potrivită poate ajuta la construirea unei conexiuni mai profunde între participanți și facilitarea discuțiilor autentice.

Freelancing

Ce este experiența de brand?

Este totalitatea interacțiunilor și percepțiilor pe care un consumator le are în legătură cu un anumit brand. Această experiență poate fi influențată de multe elemente, de la calitatea produselor sau serviciilor oferite, până la serviciul pentru clienți, designul ambalajelor, prezența online, și comunicarea brandului.

Printre componentele cheie ale experienței de brand se află:

  • interacțiunea cu produsul sau serviciul
  • modul în care un brand răspunde nevoilor și întrebărilor clienților, rezolvă problemele și gestionează reclamațiile. Client service 😉
  • designul și ambalajul
  • prezența pe social media
  • comunicarea și tone of voice
  • consistența în toate punctele de contact ale brandului, asigurând o experiență uniformă pentru clienți