ediția 33
Recent am urmărit filmul biografic Lamborghini: The Man Behind the Legend. Filmul prezintă viața lui Ferruccio Lamborghini, creatorul celebrului brand Lamborghini.
Omul a avut un vis - să construiască una dintre cele mai puternice mașini din lume - și a luptat pentru a-l îndeplini.
Am oprit filmarea la un anumit cadru și am făcut un screenshot, în care Ferruccio a spus: “It’s not impossible until we fail.” sau “Nu este imposibil până nu eșuăm.”
Mi-a dat de gândit un pic afirmația asta. Dacă aplicăm logica și inversul este adevărat. Asta înseamnă că dacă eșuăm, lucrurile pe care le-am făcut au fost de fapt imposibile?
Bullshit. Nu cred. Dacă acționezi pentru a realiza ceva, orice ar fi acel ceva, este foarte posibil să-l realizezi cu succes într-un final. Eșecul este temporar. Eșecul este motivație. Este o pauză care te face să iei o gură de aer, să te ridici și să începi din nou și din nou.
Fără să vreau mă gândesc de câte ori am eșuat în cariera profesională, în comunicare, în relațiile cu oamenii. Este o realitate.
Și cu toate că au fost momente în care am dezamăgit lumea și m-am dezamăgit pe mine, am realizat că eșecurile sunt o oportunitate de a învăța și a crește, și că abordarea lor cu o atitudine pozitivă poate face o diferență semnificativă în viitor.
Încă îmi este frică să fac multe lucruri. Dar de fiecare dată când privesc în urmă și văd în câte gropi am călcat, înțeleg tot mai mult că acțiunea este cea care m-a adus în punctul în care sunt acum.
Importantă este abilitatea de a-ți privi traseul și de a reflecta asupra experiențelor trăite.
Acțiunea face lucrurile posibile.
Hey, hey, ia ghiciți cu cine povestim azi.
Voila! Este vorba despre Jianina Alondra, o adevărată Brave din gașca artiștilor 3D, o creatoare de personaje colorate cu alură de Cyberpunk, de pe care zău că nu poți să-ți dezlipești ochii.
Jianina ne-a impresionat profund cu atenția ei la detalii, cu precizia din munca sa și cu ambiția ei de a crea în fiecare zi câte ceva.
Check her out aici.
Da, am fost descurajată de multe ori dar întotdeauna am fost atât de pasionată, sau aș putea spune chiar obsedată de ceea ce fac încât nu am permis ca lucrurile astea să mă afecteze în vreun fel, din contră m-au ambiționat și mai tare.
Înainte se întâmpla să mă descurajez și singură, comparându-mă cu alți artiști, acum nu mai am problema asta pentru că am înțeles că singura persoană cu care trebuie să mă compar sunt eu din trecut.
Consider că atunci când iubești ceea ce faci nu prea ai nevoie de motivație, cel puțin în cazul meu așa e.
Nu pot să stau fără să creez, dacă fac o pauză de câteva zile simt că lipsește ceva.
Sunt și momente în care simt că arta mea nu e suficient de apreciată și parcă nu mai am aceeași motivație să lucrez și să postez, dar îmi trece destul de repede.
Eu sunt genul de persoană căreia îi place foarte mult să susțină oamenii, să-i facă să fie conștienți de valoarea lor, mă bucură mult când reușesc să motivez pe cineva.
Probabil sunt așa pentru că asta mi-a cam lipsit mie la început de drum și știu cât de important este să ai pe cineva alături care să te încurajeze și care să aibă încredere în viziunea ta.
Mi-ar plăcea să fiu văzută fix așa cum sunt, cu bune și cu rele.
Am terminat recent de citit cartea $100M Offers: How To Make Offers So Good People Feel Stupid Saying No, de Alex Hormozi. M-am bucurat să văd că era printre cărțile recomandate de Chris Do, la workshopul ținut la București.
Este o carte cu informații practice despre cum poți să creezi oferte irezistibile fără să fii “grețos”. Se pune foarte mult accent pe crearea valorii. Din toate ideile bune pe care le-am subliniat, una singură mi-a atras atenția cel mai mult.
Când serviciile sau produsele sunt de duzină și le găsești pe toate gardurile (commoditized), achiziția se face în baza prețului.
Când există diferențiere în piață, achiziția este bazată pe valoare.
Dacă te diferențiezi suficient de bine, poți să îți vinzi produsul într-o singură categorie (de produs) fără comparație. Oamenii de cele mai multe ori fac comparații cu alte produse. Când ești într-o singură categorie, nu mai au cu ce-l compara pentru că nu mai sunt alții ca tine. Deci, prețul “dispare” și lasă loc la valoare.
Prețul fix este o sumă fixă pe care o dai clientului, suma pentru care te angajezi să-i rezolvi o problemă. Desigur, ca orice altceva de pe lumea asta, prețul fix are și părți bune și părți rele.
Avantaj
Clientul știe exact cât trebuie să plătească și tu știi exact cât trebuie să primești la finalul proiectului, nici mai mult, nici mai puțin.
Dezavantaj
Este destul de ușor să treci de bugetul setat inițial. Poate deveni o adevărată frustrare atunci când schimbările cerute de către client nu se mai termină, iar tu ești nevoit să lucrezi extra, pentru aceeași bani. Aici poate să apară partea cu resentimentele și consideri că nu a meritat efortul.