Ediția 62

Două lumi paralele legate de un “thread”

Există două lumi bine cunoscute deja. Lumea reală, aia în care dacă te ciupești de piele te pișcă, și lumea formată din zero și unu, cea pe o manevrezi cu mouse-ul (și alte device-uri).

Nu mai este o noutate că Meta a deschis robinetul la aplicația Threads și în Europa. Un fel de Twitter.

Băăă fain, era nevoie de un spațiu fresh unde să te poți exprima deschis și fără să fii bombardat de reclame.

So far so good.

Na, cam aici se încheie și binele.

Threads a dat o voce utilizatorilor de Instagram. A dat o voce acelor oameni frustrați care n-au știut cum să și-o folosească mai eficient acolo. Pe Instagram e mai dificil să-ți fie remarcate comentariile (în general), mai ales când sunt printre altele. E și o constrângere de UI. Spațiul dedicat comentariilor este redus, ticsit, îngust, iar accentul se pune pe vizual nu pe conversație.

Not anymore. Acum în Threads ai "real estate" pentru mesajele text. UI-ul te încurajează să scrii, să completezi idei noi la alte idei și într-un final să desfășori un fir de ață roșie nesfârșit 🧵

În România în particular "Bun venit pe Threads" a fost mai degrabă "Da te n m*&tii matii luatze as familia en 🍆 fmm. xoxo 😘".

Știu, sună urât exemplul dat, însă realitatea e și mai urâtă.

Am rămas neplăcut surprins când am intrat pe profilele unor persoane care s-au făcut cu adevărat remarcate prin paleta vastă de înjurături.

Pattern-ul pe care l-am remarcat a fost că majoritatea sunt fete "cuminți" cu atitudine de "gangsta". Drăguțe, îngrijite, dichisite, de la care nu te aștepți decât la un minim de bun simț. Oh boy, I was so wrong.

Pe lângă aceste domnișoare cu neuronii ofiliți, am observat specimene de băiețași obosiți încă la pubertate mentală, care nici ei nu se lasă mai prejos prin comentarii lipsite de inteligență.

Ce nu știu copiii ăștia și ceilalți care se cred la fel de dârji în exprimare, e că în urma lor lasă o amprentă digitală pe care nu o vor putea controla niciodată.

Ea rămâne acolo în screenshot-ul pe care l-a făcut cineva la ce dumă misogină ai dat, în capătul feed-ului prin care nu ai să mai ajungi niciodată, în cookie-urile browserului tău, în tag-ul pe care l-ai primit la poza aia rupt în gură și cu vomă pe cămașă sau adresa ta de IP, likes, shares și comentarii.

Realitatea pe care trebuie să o acceptăm este că nu putem schimba comportamentul unui "nesimțit" care se simte comod printre "nesimțiții" care îi încurajează atitudinea.

George Carlin spunea "Nu subestima niciodată puterea oamenilor proști în grupuri mari."

Voila. Threads în România. Twitterul românesc.

Comportamentul în online creează un precedent la fel ca și cel în viața reală.

Fii om.

Resurse utile

Fireflies te ajută la automatizarea notițelor din cadrul întâlnirilor online. Este gratuit pentru 3 meeting-uri și merge pe Zoom, Google Meets și altele.

Mie mi s-a părut că a făcut treabă excelentă cu transcripția, extragerea ideilor principale și cu rezumatul. Give it a try!

Freelancing

Puterea analogiilor în industria creativă

În industria creativă, comunicarea eficientă cu clienții poate fi a-big-pain-in-the-ass.

Aici intervine puterea analogiilor, o tehnică de comunicare esențială pentru a face ideile mai palpabile și ușor de înțeles.

Analogii sunt multe dar vreau să încep cu una dintre favoritele mele.

Cum îi explici unui client importanța și valoarea brandingului? Pentru că nu-i așa? e un termen abstract.

Ai 3 tricouri: Aliexpress $5 - Nike $70 - Versace $300. Pe care îl alegi?

Este posibil ca diferența între materialele tricourilor să nu fie atât de mare în realitate, în comparație cu prețul acestora (5$ vs. 300$).

Brandingul nu este doar despre produsul fizic, ci despre povestea și emoția care stau în spatele acestuia.

Când porți un Versace te simți diferit în comparație cu un tricou de 5$.

P.S. nu știu cum e să porți Versace, dar îmi pot imagina. I guess. 😏