ediția 27
Am vorbit și în ediția anterioară despre Design Thinking, dar simt că n-am epuizat subiectul. Și sincer nici nu cred că am să reușesc vreodată. Așa faină a fost experiența încât, I feel the urge to talk about it.
Design Thinking este o metodologie inovatoare de abordare a designului care pune accent pe nevoile utilizatorilor. Aceasta abordare a fost dezvoltată de David Kelley și Tim Brown de la compania de design IDEO, iar acum este utilizată în întreaga lume de către companii, organizații și guverne.
Este și o carte pe subiectul ăsta btw. Change by design.
Prin DT, companiile și organizațiile pot crea produse și servicii care sunt cu adevărat utile și care aduc valoare reală utilizatorilor.
În plus, această abordare poate ajuta la dezvoltarea unui mediu de lucru mai colaborativ și creativ, care încurajează inovația și soluțiile inovatoare. Știm cu toți cât de crappy pot să fie unele brainstorminguri în echipă. Unu zice ceva, altu’ nu este de acord iar la final shit hits the fan pentru că membrii echipei nu s-au aliniat. DT oferă o structură prin care fiecare persoană poate să își spună “of-ul”, să valideze, să accepte și să acționeze la unison.
Design Thinking se bazează pe cinci etape principale: Empathize, Define, Ideate, Prototype și Text. Fiecare etapă este importantă și are un rol crucial în procesul de dezvoltare a soluțiilor. E musai ca toți pașii să fie parcurși în ordine crono.logică. Pentru că… nu-i așa. Totul va avea logică 😄
Într-un viitor articol am să intru în detalii despre cum funcționează “double diamond”. It will blow your mind.
Astăzi toate luminile sunt îndreptate către al nostru prieten drag Mark (sau Markison, cum îi mai spunem noi), designer de identități de brand și un Joker funny & imprevizibil, care pune mare preț pe onestitate.
Fun fact: Mark are și skill-uri ilustratoricești și a creat cel mai șmecher tricou pentru Librăria de Design, prin intermediul brandului Aberant (brand de îmbrăcăminte creat tot de el):
Urmărește-l pe Mark aici: Instagram, Behance, Dribbble, Facebook
La începuturi eram foarte afectat de părerea altora. Îmi aduc aminte câtă frică genera ideea de a te expune public, de a fi vulnerabil, mamă... Faza e că pe măsură ce trec anii, devii tot mai obișnuit cu asta și ai tot mai multă încredere în ceea ce faci. Mai ales când știi că mulți dintre cei care comentează negativ pe munca altora o fac din diverse motive, nicidecum obiective.
Pfai, păi... pentru mine cel puțin, asta e cel mai greu lucru, cu siguranță la momentul actual.
De regulă mă uit în trecut, la tot ceea ce am reușit să creez până acum. Asta îmi aduce aminte de lucrurile frumoase pe care le-am realizat și pune o lumină pozitivă asupra lucrurilor, atunci când mă aflu într-o gaură neagră.
Până la urmă călătoria asta în viață are valuri bune și valuri rele. Când ești pe alea rele e bine să îți reamintești că au fost și vor fi și valuri bune.
Rebel, dar onest.
Un fel de: "Măi, a fost el nebun de cap, dar măcar era sincer. Prin munca pe care a făcut-o, prin modul în care era, era cinstit."
În tot ceea ce faci, consider că e bine să fii în primul rând onest, prima dată cu tine, mai apoi cu restul. Astfel ai să lași mai departe o bucată din tine, autentică, identică cu ceea ce ai dorit să exprimi, sau mai corect spus, aceeași.
Get you sh*t together - Sarah Knight
Continuăm și în această ediție să povestim despre cartea Get your sh*t together, de Sarah Knight.
Îți las aici câteva idei care mi-au captat atenția:
Un posibil client a găsit portofoliul tău pe o platformă de profil și vrea să stabiliți o întâlnire pentru a discuta despre o posibilă colaborare. Woop woop! 🥳
Și pentru că știm cât de mult contează prima impresie, venim în ajutorul tău cu niște tips pentru o primă discuție eficientă: