ediția 27

Design Thinking: O abordare inovatoare a designului

Am vorbit și în ediția anterioară despre Design Thinking, dar simt că n-am epuizat subiectul. Și sincer nici nu cred că am să reușesc vreodată. Așa faină a fost experiența încât, I feel the urge to talk about it.

Design Thinking este o metodologie inovatoare de abordare a designului care pune accent pe nevoile utilizatorilor. Aceasta abordare a fost dezvoltată de David Kelley și Tim Brown de la compania de design IDEO, iar acum este utilizată în întreaga lume de către companii, organizații și guverne.

Este și o carte pe subiectul ăsta btw. Change by design.

Prin DT, companiile și organizațiile pot crea produse și servicii care sunt cu adevărat utile și care aduc valoare reală utilizatorilor.

În plus, această abordare poate ajuta la dezvoltarea unui mediu de lucru mai colaborativ și creativ, care încurajează inovația și soluțiile inovatoare. Știm cu toți cât de crappy pot să fie unele brainstorminguri în echipă. Unu zice ceva, altu’ nu este de acord iar la final shit hits the fan pentru că membrii echipei nu s-au aliniat. DT oferă o structură prin care fiecare persoană poate să își spună “of-ul”, să valideze, să accepte și să acționeze la unison.

Design Thinking se bazează pe cinci etape principale: Empathize, Define, Ideate, Prototype și Text. Fiecare etapă este importantă și are un rol crucial în procesul de dezvoltare a soluțiilor. E musai ca toți pașii să fie parcurși în ordine crono.logică. Pentru că… nu-i așa. Totul va avea logică 😄

Într-un viitor articol am să intru în detalii despre cum funcționează “double diamond”. It will blow your mind.

Spotlight

Astăzi toate luminile sunt îndreptate către al nostru prieten drag Mark (sau Markison, cum îi mai spunem noi), designer de identități de brand și un Joker funny & imprevizibil, care pune mare preț pe onestitate.

Fun fact: Mark are și skill-uri ilustratoricești și a creat cel mai șmecher tricou pentru Librăria de Design, prin intermediul brandului Aberant (brand de îmbrăcăminte creat tot de el):

Urmărește-l pe Mark aici: Instagram, Behance, Dribbble, Facebook

1. Te-ai simțit vreodată descurajat când vine vorba de munca ta? Dacă da, cum ți-a afectat asta creativitatea și ce ai făcut să îți recâștigi încrederea?

La începuturi eram foarte afectat de părerea altora. Îmi aduc aminte câtă frică genera ideea de a te expune public, de a fi vulnerabil, mamă... Faza e că pe măsură ce trec anii, devii tot mai obișnuit cu asta și ai tot mai multă încredere în ceea ce faci. Mai ales când știi că mulți dintre cei care comentează negativ pe munca altora o fac din diverse motive, nicidecum obiective.

2. Care sunt cele mai bune 3 sfaturi pe care ți le-ai da, dacă ai începe din nou?

  1. Renunță la orgoliu, nu îți face bine, doar te afundă în propriile păreri care nu sunt tot timpul reflexia perfectă a realității.
  2. Menajează clientul. Chiar dacă nu are dreptate, asta nu înseamnă că el e și responsabil să înțeleagă, e datoria ta ca profesionist să faci lumină vorbind pe limba lui.
  3. Fii mai îndrăzneț, cu mai mult curaj. Am avut multe de pierdut că nu am făcut totul mai devreme din frică și incertitudini, evident, din lipsa de încredere față de propria persoană.

3. Cum îți menții motivația și interesul în munca pe care o faci?

Pfai, păi... pentru mine cel puțin, asta e cel mai greu lucru, cu siguranță la momentul actual.

De regulă mă uit în trecut, la tot ceea ce am reușit să creez până acum. Asta îmi aduce aminte de lucrurile frumoase pe care le-am realizat și pune o lumină pozitivă asupra lucrurilor, atunci când mă aflu într-o gaură neagră.

Până la urmă călătoria asta în viață are valuri bune și valuri rele. Când ești pe alea rele e bine să îți reamintești că au fost și vor fi și valuri bune.

4. Cum ți-ar plăcea ca oamenii să își amintească de tine?

Rebel, dar onest.

Un fel de: "Măi, a fost el nebun de cap, dar măcar era sincer. Prin munca pe care a făcut-o, prin modul în care era, era cinstit."

În tot ceea ce faci, consider că e bine să fii în primul rând onest, prima dată cu tine, mai apoi cu restul. Astfel ai să lași mai departe o bucată din tine, autentică, identică cu ceea ce ai dorit să exprimi, sau mai corect spus, aceeași.

Fragmente din cărți

Get you sh*t together - Sarah Knight

Continuăm și în această ediție să povestim despre cartea Get your sh*t together, de Sarah Knight.

Îți las aici câteva idei care mi-au captat atenția:

  1. Doar pentru că faci o tonă de chestii toată ziua, it does not mean that you have your sht together. În schimb, atunci când faci acțiuni concrete pentru un lucru important pentru tine, care îți aduc ȚIE fericire, poți să spui că you have your sht together.
  2. Nu mai investi timp în lucruri irelevante, oricât de puțin timp ar solicita. Am citit un exemplu oarecum funny, despre cum nimănui nu-i plac emailurile de tipul ”super, merci”. Dacă trimiți mai multe astfel de emailuri pe zi, în timp, se adună. Să spunem că îți ia 4 minute / zi. Cumulat, asta ar însemna 20 de minute pe săptămână și 18 ORE pe an. 18 ore pierdute pe emailuri irelevante. :))
  3. Once again, hobby-urile sunt lucrurile care mențin flacăra aprinsă în noi, mai ales atunci când avem un job care fie ne stoarce, fie nu ne aduce foarte multă satisfacție. Poți să te gândești la ele ca la un refugiu și reward bine meritat după completarea unor taskuri plictisitoare și enervante din viața de zi cu zi.

Freelancing

6 sfaturi pentru o primă discuție eficientă cu un potențial client

Un posibil client a găsit portofoliul tău pe o platformă de profil și vrea să stabiliți o întâlnire pentru a discuta despre o posibilă colaborare. Woop woop! 🥳

Și pentru că știm cât de mult contează prima impresie, venim în ajutorul tău cu niște tips pentru o primă discuție eficientă:

  1. Transformă-te într-un detectiv și fă un research despre companie, astfel încât să poți să stabilești un teritoriu comun în timpul întâlnirii. Fă-ți o listă în caiețelul de notițe cu informațiile găsite pentru că sunt șanse să le folosești ulterior.
  2. Pregătește întrebările pe care urmează să le adresezi. Pune întrebări relevante, pentru că informațiile îți vor fi de mare ajutor.
  3. Dacă discuția o ia pe arătură, redreseaz-o.
  4. Ascultă activ. Fii cât mai prezent și adresează întrebări suplimentare, pentru a colecta cât mai multe detalii.
  5. Deschide subiectul bugetului și ghicește-l cu ajutorul intervalelor de preț dacă este cazul.
  6. Sumarizează notițele luate, pentru a nu omite informații importante. Dacă faci întâlnirea online, dă-i un record. O să îți mulțumești de 1000 de ori pentru asta.