ediția 1

Cum să ieși în evidență ca designer

Truth be told, mai nou toată lumea este un designer. Competiția e destul de acerbă, iar ofertele unor designeri pentru clienți sunt aproape de nerefuzat. Nu mă refer la calitate, ci la prețurile practicate. Csf, n-ai csf.

Când plutești într-un ocean roșu al competiției, e bine să ai niște ași în mânecă, astfel încât să ieși în evidență și să te asiguri că vei găsi clienții potriviți pentru viitoarele tale colaborări.

Here is the trick: oricât de bun ai fi, dacă nu știe nimeni de tine, va fi super dificil să te faci remarcat.

Ce poți să faci?

În momentul în care devii o autoritate în domeniul tău, clienții de calitate vor fi mult mai interesați de ceea ce poți să le oferi. Nișează-te, pune accent pe personal branding, creează content și fii consecvent. Cam asta ar fi soluția ”magică”.

Atunci când îți găsești nișa, îți filtrezi automat clienții, iar șansele să găsești colaborări în care să te faci remarcat prin expertiza ta cresc exponențial. Plus că vei fi recomandat mai departe (dacă faci o treabă bună, dooh!), ceea ce este un mega plus.

Personal brandingul și creația de content sunt printre cele mai eficiente metode prin care poți să ieși în evidență. Oamenii din jurul brandului tău personal se vor familiariza cu munca ta și cu approach-ul tău. Practic nu mai ai nevoie de nici un portofoliu sau CV, pentru că le arăți scurt pe doi potențialilor clienți ce știi să faci. De networking și conexiunile pe care le creezi nici nu mai are rost să îți povestesc. It is mindblowing! 🤯

Încă ceva: este super mega ultra important să fii consecvent atunci când începi să creezi content. Nu de alta, dar pe măsură ce evoluezi, contentul tău devine din ce în ce mai appealing. Și da, skill-urile tale se consoldieză din ce în ce mai tare.

Munca ta așteaptă cu nerăbdare să fie expusă în lumea asta mare a internetului. Ce zici, te apuci de treabă?

Fragmente din cărți

Am citit în concediu o carte foarte mișto: Essentialism de Greg McKeown.

Îmi place să cred că am plecat la mare ca “non-esențialist” și m-am întors “esențialist”. Eh, nici vorbă de așa ceva. Dar totuși m-am întors cu un pachet de idei care mi-au pus creierul în mișcare.

Am revenit cu un set nou de principii pe care am început să le pun în practică. Unele dintre ele le aveam deja, dar nu știam că le am. Weird și interesant în același timp. Esențialistul trăiește după premisa:

“Less but better.”

Premisa asta sună ușor, promițător și cumva optimist, însă este un stil de viață destul de dificil de implementat.

Cât de dispus ești să renunți la unele aplicații de pe telefon pentru a nu-ți distrage atenția? Sau să spui NU la o posibilă oportunitate. Ba chiar să alegi cum să îți petreci timpul cu însemnătate.

Esențialismul este o disciplină, o abordare sistematică pentru determinarea celui mai înalt nivel de contribuție pe care îl putem atinge, apoi executarea acelor lucruri cu un minim de efort.

Dar asta nu înseamnă să faci mai puțin doar de dragul de a face puțin, e despre a-ți investi timpul și energia în mod înțelept, pentru a opera la cel mai întalt nivel de contribuție, făcând doar ceea ce este esențial. Într-o lume care se învârte cu viteză, este greu să trăiești simplu. Dar efortul se merită și este răsplătit în multe feluri.

Personal, nu știam cât de “esențialist” eram până nu am citit cartea asta. Aparent reușesc să controlez bine unele arii din viața mea aplicând efort minim. În alte locuri încă mai am multă disciplină de aplicat.

Resurse utile

  • Satoshi font family (free) - Un font sans serif modernist cu o parte din caractere geometrice. Familia de fonturi are diacritice, 10 stiluri, 2 variante variabile și se poate folosi atât personal, cât și comercial. E fain tare. Merge numa' bine pe website sau prin caruseluri pe Instagram 😉
  • Day One App - Recent am început să folosesc Day One App pentru daily journaling. Știi tu, activitatea aia pe care o faci pentru a-ți pune gândurile în ordine. Am fost reticent să încerc o aplicație dedicată pentru așa ceva și, deși costă 177 RON pe an, are niște features foarte mișto care te fac să vrei să scrii. Încurajez scrisul de orice fel, oricând. Go check it out!
  • Google Icons - Dacă nu știai până acum, prietenul nostru Goagăl are o colecție extraordinară de iconițe customizabile. Imaginează-ți o interfață de aplicație consecventă din punct de vedere al iconițelor. Cool, hă?

Freelancing

Cum răspunzi când clientul îți cere o reducere de preț încă de la prima întâlnire?

Dacă abia începi o relație de business cu acel client, n-ar trebui să îi faci niciun discount. Reducerile astea trebuie să aibă o justificare, pentru că nu vrei să te vinzi sub valoarea ta. Dacă relația este mai veche, iar încrederea este deja construită, atunci da, poți arăta susținere printr-o reducere a prețului.

Dar să ne întoarcem la primul tip de client. Cel care vrea reduceri încă de la prima întâlnire. Cum poți să îi dai șah mat? Când te lovești de o situație de genul, calculează cât anume înseamnă acea reducere și spune-i așa.

“Ok, tu vrei să îți reduc prețul de la 2000 de euro, la 1300 de euro. E ca și cum ți-aș da 700 de euro. Eu ce primesc de banii ăștia?” 🖐️ 🎤

Și acum, enjoy the akward silence 🦗