ediția 38

Cum îți poate afecta brandul chiar și o singură experiență negativă?

În ziua de azi, fiind la un click distanță de orice informație, este CRU-CI-AL să le oferi clienților tăi o experiență cât mai plăcută. Nu de alta, dar dacă o dai în bară, există șanse reale ca această informație să se răspândească mai departe.

Informațiile circulă extrem de rapid pe net și pot să ajungă chiar virale, pentru că orice boacănă e material numai bun de memat. Amintește-ți de cazul Altex cu reducerile false de Black Friday din 2021.

Pentru a evita o experiență neplăcută și a primi feedback pozitiv, trebuie să comunici în mod profesionist cu clienții tăi, indiferent dacă ești o companie sau un freelancer.

Fă (aproape) totul cu gândul la client. Trebuie să îi oferi soluții eficiente pentru nevoile sale, să îi oferi calitatea pe care o așteaptă, să comunici cu el într-un mod autentic și să îl faci să simtă că este în mâinile bune.

Din păcate, multe branduri cred că dacă au un produs mișto / o identitate vizuală țuț / un copy ca la carte, este suficient și nu mai trebuie să facă nimic altceva. Ei bine, lucrurile nu stau chiar așa. Poți să ai cel mai mișto produs, cel mai eye-candy design și cel mai funny tone of voice, dar dacă interacțiunea clienților cu angajații tăi este una deplorabilă, șansele să îți pierzi clienții sunt extrem de mari. Treaba aceasta este valabilă și la brandurile personale. 😇

Clientul este și victimă dar și călău. Dacă e să plece de la tine, îți va arăta degetul imaginar și gata. L-ai pierdut și poate te alegi și cu o puzderie de recenzii negative. În orice caz, tratează clientul respect și pe termen lung îți va fi bine.

Spotlight

Să sune trâmbițele, pentru că azi povestim cu Lucian Radu, UNOM curios, perseverent și adaptabil, care happens to be unul dintre top 10 designeri români pe Dribble. Ori de câte ori ne uităm la munca lui Lucian și la toate detaliile mici, atent gândite, simțim o satisfacție inexplicabilă, este ca senzația aia în care așezi ultima piesă de puzzle and things are complete. Dacă nu ne crezi pe cuvânt, check him out:

Website, Instagram: @unom.design, Dribbble, LinkedIn

1. Te-ai simțit vreodată descurajat când vine vorba de munca ta? Dacă da, cum ți-a afectat asta creativitatea și ce ai făcut să îți recâștigi încrederea?

Ca în cazul fiecărui creativ, momente de descurajare au apărut în trecut și sunt sigur că vor mai apărea. Temporar, creativitatea a fost afectată, dar am căutat inspirație în exteriorul domeniului și în feedback-ul constructiv al colegilor de breaslă. Când a fost nevoie, am învățat din eșecuri și am reușit să recâștig încrederea în mine și în munca pe care o depun. Bineînțeles, încerc mereu să investesc în dezvoltarea personală, astfel încât să trec mai ușor peste sindromul impostorului de care ați amintit (și care, da, este una dintre principalele obstacole în acest domeniu).

2. Care sunt cele mai bune 3 sfaturi pe care ți le-ai da, dacă ai începe din nou?

  1. Investește în dezvoltarea personală și învățarea continuă. Îmbunătățește-ți abilitățile și cunoștințele pentru a crește ca profesionist. (De ce? Pentru că de multe ori ne pierdem în detalii și uităm că o bază solidă ne va face viața mult mai ușoară în anii ce vin).
  2. Încrederea în tine și în munca ta este cheia succesului. Când ai încredere în abilitățile tale, poți să-ți atingi potențialul maxim și să-ți duci proiectele la nivelul următor. (De ce? Pentru că de multe ori ne lovim de sindromul impostorului sau feedback deloc constructiv).
  3. Fii consecvent și persistent în eforturile tale de promovare. Construirea unui brand și atragerea clienților durează timp și necesită perseverență. Nu renunța și adaptează-ți strategiile pe măsură ce evoluezi. (De ce? Pentru că eu, ca mulți alții, am neglijat acest aspect ani la rând, crezând naiv că munca mea vorbește de la sine și că, dacă e destul de bună, va ajunge la oameni).

3. Cum îți menții motivația și interesul în munca pe care o faci?

Pentru a-mi menține motivația și interesul în munca pe care o fac, am adoptat mai multe strategii. În primul rând, îmi stabilesc obiective realiste și mă concentrez asupra progresului pe care îl fac în atingerea lor. Îmi încurajez creativitatea și găsesc inspirație în diverse surse, cum ar fi arta, natura și călătoriile. Iar cel mai important, îmi ofer momente de relaxare și reflecție, pentru că echilibrul între viața profesională și personală este esențial.

4. Cum ți-ar plăcea ca oamenii să își amintească de tine?

Din punct de vedere profesional, îmi doresc ca oamenii să-și amintească de mine ca fiind o persoană inspirată și creativă, care a adus valoare prin munca sa. Sper să las o amprentă durabilă prin creațiile mele și să fiu amintit ca cineva care a adus inovație și frumusețe în lumea designului.

Din punct de vedere personal, îmi doresc să las în urmă amintiri speciale și conexiuni autentice și să fiu recunoscut ca cineva care a încurajat și susținut pe cei din jur.

Fragmente din cărți

Graphic Design Rules: 365 Essential Design Dos and Don'ts

O carte cu 365 de reguli de bun simț pe care orice designer ar trebui să le știe. Uite câteva exemple:

  1. Respectă principiile de bază ale designului. Știm că e mișto să ieși din tipar și să încalci regulile, dar pentru a putea încălca aceste reguli trebuie să le respecți mai întâi. Învață regulile fundamentale ale designului, cum ar fi echilibrul, proporția, armonia, contrastul și ierarhia vizuală.
  2. Fii atent la tipografie. Fonturile au puterea de a face un design meh să arate chiar bine, dar și să transforme un design bombă în ceva meh. Asigură-te că alegi fonturile potrivite. Evită supraaglomerarea textului și asigură-te că este ușor de citit.
  3. Păstrează simplitatea: În general, un design simplu și clar este mai eficient decât unul complicat și aglomerat. Evită supraîncarcarea cu elemente inutile și păstrează designul smooth and clean.

Freelancing

Importanța abilității de ascultare în business

De ce este important să înveți să asculți cu adevărat? Ei bine, pentru că în momentul în care oamenii se simt ascultați, încep să aibă mai multă încredere în tine. Și într-un final asta vrei. Oamenii lucrează cu alți oameni în care au încredere și pe care îi plac. Asta-i regulă universal valabilă.

Focusul tău este să-l faci pe client să se simtă ascultat. Să-și spună în minte “Uhh ce discuție făină am avut cu designerul. Simt că mă pot baza pe el.”

Ca ascultarea să fie cât mai profundă evita să-l întrerupi pe interlocutor. Adică shut the fuck up. Respectă-l. Lasă-l să spună ce are de zis. Nu uita că oamenilor le place foarte mult să vorbească despre ei.

Dacă în timpul discuției deja îți formulezi răspunsurile și mintea îți aleargă prin tot felul de locuri, află că, tu de fapt nu asculți cu adevărat. Conștientizează momentul și lasă toate distragerile astea pe mai încolo.