ediția 28
Să fii liber profesionist la început de drum nu e treabă ușoară. Da’ deloc. Întâmpini tot felul de piedici: ba clienții vor să lucreze cu profesioniști cu o căruță de ani de experiență în spate și te refuză, ba te acceptă, dar te exploatează și te plătesc cu bani de nimic and so on. Lista ar putea să mai continue. Că-i lungă, we all know that.
Cum poți să convingi un client ok să îți dea o șansă?
Well, well, well:
Fă cunoștință cu Mihai Dolganiuc, un logo & brand identity designer super determinat, cu o doză sănătoasă de curaj, căruia nu îi este frică să lucreze din greu la un obiectiv care poate părea de neatins la o primă vedere: să ajungă unul dintre cei mai buni logo designeri din lume.
Urmărindu-i îndeaproape munca și descoperind frânturi din personalitatea și gândirea sa, noi suntem 100% convinși că este pe drumul cel bun.
Urmărește-l pe Mihai aici: dolganiuc.design, Dribbble, Twitter
Mihai, you rock!
Foarte des mi se întâmplă să fiu descurajat, însă îmi revin repede. Descurajarea poate veni din lipsa unui scop, sau în cazul meu atunci când lucrul e slow, iar eu trebuie să îmi chestionez existența și întreaga mea carieră.
Pentru a-ți recâștiga încrederea ai nevoie de mici succese, pe care le poți crea singur. Ele nu trebuie să fie neapărat legate de munca ta:
✅ Pune-ți ca scop să faci 150+ flotări într-o zi.
✅ Fă curățenie în casă, curte.
✅ Creează ceva din lemn.
✅ Repară un lucru.
Ulterior te vei simți mai bine și poți reveni cu încredere la ce te-a demotivat, privind altfel lucrurile.
Mihai, tu cel care ai 23 ani, știu că nu o să mă asculți, dar te rog:
Trebuie să menționez că atunci când îți iubești munca și o faci într-adevăr din suflet, interesul persistă mai mereu, este nevoie de disciplină doar și sisteme puse la punct.
Dar atunci când se întâmplă să nu fiu motivat, iau pauzele necesare atunci când mă simt extenuat. Nu forțez nota. Urmăresc oameni din domeniu a căror muncă mă inspiră și motivează. Citesc cărțile lor. Îmi reamintesc că totul e trecător.
Încerc să leg munca mea de un scop foarte mare care la prima vedere poate părea de neatins — Să ajung unul dintre cei mai buni logo designeri din lume. Asta mă trezește în fiecare dimineață și îmi dă speranță și o viziune clară ce ține de unde sunt și unde vreau să fiu.
O persoană deschisă, înțelegătoare care are dorința de a-și împărtăși cunoștințele, de a ajuta oameni la început de cale și de a crea ceva util în folosul oamenilor.
O persoană care crede cu tărie în faptul că în viața asta trebuie să faci ce îți place, iar dacă nu poți face asta pe moment, trebuie să îți îndrepți gândurile înspre a-ți construi viața pe care ți-ai dorit-o cândva.
Buyology de Martin Lindstrom
Buyology este un must-read pentru orice marketer, deoarece cartea este rezultatul unor studii efectuate de către Lindstrom și echipa sa, în care au analizat ce se întâmplă în creierul consumatorilor atunci când privesc diverse reclame, se gândesc la diverse branduri și multe altele.
Iată câteva insighturi din carte:
Smartbill - Ai mai multe planuri din care să alegi. Poți să plătești lunar sau anual. Te poți decide în funcție de numărul de facturi pe care estimezi că le vei emite.
Oblio - Poți să încerci platforma gratuit timp de 1 an, după care plătești 29 de euro pe an.
Fairo - Pe lângă facturi, ai și un calculator de impozite. Când emiți o factură cu TVA, spre exemplu, ai impreisa că ai mai mulți bani în cont (but you do not, pentru că nu sunt toți banii ai tăi). Este important să ai o evidență clară și asupra taxelor.
SOLO 👀 🫵 - Înființare PFA gratuită, facturare, contabilitate și depunerea declarațiilor. Tot ce ai nevoie pentru administrarea PFA-ului tău.
FGO - Îți urmărești afacerea în timp real și înțelegi cifrele afacerii fără cine știe ce cunoștințe de conta. Se integrează cu programul de contabilitate SAGA.