Ediția 68

Când un detaliu anulează o ofertă bună

De câteva săptămâni încoace am început să caut agenții cu ajutorul cărora să pot începe eforturile de marketing pe Facebook și Instagram. Simt că teritoriul ăsta nu l-am explorat suficient de mult și am asta ca obiectiv în 2024.

Experiența mea personală este destul de limitată în ceea ce privește reclamele pe Facebook. Am făcut eu ceva cursuri, știu cum funcționează o parte, însă “orchestratul” / optimizarea reclamelor îmi este peste mână.

De-a lungul timpului am aruncat cu bani în Facebook, doar pentru a putea învăța. Când am prins mai mult curaj, am aruncat cu bani pe fereastră și într-o colaborare care a fost un fail.

Și de la această colaborare vine și problema mea cu agențiile și freelancerii care fac ads. Am o mare problemă de încredere.

Pot să miros bullshităreală de la o poștă, iar când vine vorba de oferte, văd destul de rapid incongruențele.

Sure, acum generalizez. Vorbesc de parcă toate agențiile sau freelancerii sunt de spetă joasă. Îmi pare rău. Dar o experiență negativă, lasă un nor întunecat peste toate celelalte posibile oportunități bune. Misiunea este să tot cauți până ajungi într-o zonă senină.

În ultima vreme am reușit să intru în discuții cu o agenție și am primit o ofertă…bună. Puțin cam mare comparativ cu ce îmi imaginam, dar am înțeles valoarea ei (și aproape am acceptat-o).

Planul de acțiune, $valoros.

Optimizarea tehnică a contului de ads, $valorasă.

Implementarea reclamelor, $valorasă.

Fee-ul agenției lunar, $ok.

~Până acum 85% sună bine.~

Checkup lunar de 30 de minute, WTF? (Checkup inclus în sumă. Ce-i peste $costă la kilogram jumătatea de oră.)

Având totuși un plan care e posibil să fie cel puțin cuprinzător, 30 de minute în decurs de 30 de zile este foarte puțin. Nu apuci să-mi prezinți care-i “statusul” și nici să îmi răspunzi la întrebările care apar pe parcurs.

Altfel spus din 30 de zile, 29 sunt pe silence și mă simt legat la ochi.

Pentru mine reprezintă o constrângere care, în general vorbind o asociez cu grabă, neglijență și lipsă de transparență. Lucru de care mă feresc în orice colaborare.

Cunosc bine importanța valorificării timpului. Am și eu grijă de al meu. Dar să îl vinzi în intervale de câte 30 de minute dat fiind contextul, mi se pare un big turn off.

Adică la suma întreagă pe care o plătesc, 30 de minute pe lună pentru a înțelege anumite rezultate (critice) este o jignire (pentru mine).

Știu, dramatizez puțin :))

Ce nu am reușit eu să văd în ultimii 15% din ofertă a fost valoarea pe care acele 30 de minute mi le poate oferi. Nici nu a fost prezentată altfel.

Eu leg toate colaborările de un rezultat, în termeni simpli de Input <> Output.

[Input] Bagi bani - [Output / Rezultat] Scoți bani (sau nu).

Problema în toată oferta asta a fost constrângerea rezultatului. Fix acolo unde doare mai tare.

Eu deja plătesc pentru un rezultat, dar tu îmi faci viața și mai dificilă să îl obțin.

În orice ofertă de preț trebuie să existe flexibilitate, dar mai ales echilibru.

Aceste calități se nasc din capacitatea de a asculta și de a înțelege nevoilor (reale ale) clientului.

  1. Flexibilitate - să poți adapta ușor termenii colaborării la necesitățile clientului.
  2. Echilibru - Promisiune de care te poți ține până la capăt fără constrângeri care pot genera frustrări.

Resurse utile

Streaks este o aplicație pentru iOS și Mac cu ajutorul căreia îți faci tracking la obiceiuri. Are widgets pentru acces rapid și poți crea “negative tasks” (feature despre care va trebui descoperi tu mai multe).

Freelancing

Prezentarea unui logo modelează percepția privitorului

Același logo poate arăta ca unul de 50$ sau 5000$, diferența stă în prezentarea lui. Aceasta nu este doar o chestiune de design, ci mai mult a percepției și a modului în care este prezentat.

Poți avea un logo de 💩, dar dacă prezentarea este excelentă, îl poate face să arate de milioane. De euro.

Și nu, nu vorbim strict despre logo. Contează și ce se întâmplă în jurul lui. Cum se integrează el în povestea brandului.

Văd mult prea des situații în care designerii își prezintă munca folosind mockup-uri premium de produse, și doar trântesc acolo logoul. Job done.

O prezentare bună nu se face din 3 mockup-uri și atât.

Este necesar să scoți la suprafață toate elementele care însumează povestea lui.