Ediția 73

5 semne că ai clienți de excepție

3
 min timp de citire

Cum știi că ai nimerit într-o colaborare de excepție?

Semne sunt multe, situații concrete…mai puține.

Partea bună este că odată ce dobândești experiență în această nebuloasă numită freelancing și știi cu ce se mănâncă limitele, începi să atragi din ce în ce mai mulți clienți mișto, pentru care este o adevărată plăcere să lucrezi.

Clienții mei favoriți sunt cei care (1) știu de ce au nevoie de tine și sunt conștienți de valoarea pe care poți să le-o aduci. Cei care îți apreciază eforturile, se lasă pe mâna ta, sunt curioși și vor să îți ofere the best environment to do your best.

Cu așa clienți răsfățul este la cote înalte.

Apoi mai sunt clienții care (2) îți plătesc facturile la timp. Or, even better, de-ndată ce le emiți factura.

Clienții ăștia sunt și ei rupți din rai, pentru că sunt destul de rari, plus că îți transmit prin acest gest că țin la timpul tău. 😅

Și că veni vorba de timp, ar trebui să aducem în discuție și clienții care (3) îți respectă programul și limitele.

Cei care vin cu deadline-uri rezonabile, nu cu situații de rezolvat pentru ieri, cei care îți răspund la timp și nu te țin pe loc în lipsa unui răspuns, cei care nu te sună seara sau în weekend and so on.

Kudos to them!

Apoi, o altă categorie de clienți care sunt niște walking green flags (look at us, categorizând clienții după bunul nostru plac🙈), sunt (4) clienții care își respectă clienții, frate.

Jos pălăria pentru oamenii ăștia, pe bune!

Am avut plăcerea să lucrez cu oameni care mergeau the extra mile pentru a se asigura că le oferă cea mai bună experiență clienților lor, chiar și celor dificili.

Asta spune ceva despre valorile sale și, implicit, despre valorile brandului pentru care lucrezi.

Last but not least, clienții care (5) știu cum să ofere feedback și să comunice deschis.

Cei care vin cu argumente cu scopul de a îmbunătăți proiectul, nu ca să scadă din preț sau din valoare.

Cei alături de care crești și livrezi rezultate la potențial maxim.

Captează atenția prin nișare / specializare

Designul este un domeniu amplu format din multe ramuri de la identitate vizuală, web design și grafică publicitară, UX/UI, packaging și altele.

La început, este recomandat să experimentezi cu diverse activități, pentru că astfel vei descoperi ce te pasionează cel mai mult.

De ce este bine să te nișezi:

  • Dacă faci prea multe este posibil să nu le faci cum trebuie.
  • Alegând 1-2-3 domenii este mai ușor să înveți și să excelezi cu acelea.
  • Poți să faci doar ceea ce îți face plăcere (de cele mai multe ori).

Atenție! Nișarea nu înseamnă să renunți la îmbunătățirea unor skilluri sau plăcerea de a crea în alte domenii.

Înseamnă să fii recunoscut pentru ceva anume.

Dacă tu faci de toate, atunci cum știu că tu ești persoana potrivită pentru rezolvarea problemei mele? Hâ?

Portret Stefan Asafti